בנט ייכנס דיון

שר הבריאות: "מקדמים את קיצור הבידוד - לחמישה ימים"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע כי הוא מקדם "את קיצור הבידוד לחמישה ימים". ראש הממשלה ייכנס בלשכתו דיון בעניין; עוד הודיע הורוביץ כי "נרחיב את חלוקת ערכות הבדיקה הביתית - בחינם" (בארץ)

השר ניצן הורוביץ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

שר הבריאות ניצן הורוביץ הודיע בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת מרצ כי "אנחנו מקדמים את קיצור הבידוד ל-5 ימים". בתגובה, נמסר מלשכת רוה"מ כי הוא ייכנס היום דיון בעניין.

"אנחנו עושים הכל, כמו שאפשר לראות בשטח, כדי לשמור על הבריאות, בדגש על המובגרים והאוכלוסיות שבסיכון, וכדי לשמור על שגרת החיים ולהשאיר את המשק פתוח, את בתי הספר והגנים פתוחים, וכדי לאפשר כלכלה מתפקדת", אמר הורוביץ, "בחרנו בדרך המורכבת, אבל הנכונה ביותר. הכי קל לסגור את הכל כמו שעשו בממשלה הקודמת, כמו שעושים במקומות אחרים בעולם - אבל זה גורם לנזק אדיר, הרסני ממש - לשנים קדימה. אני לא אאפשר את זה".

שר הבריאות הוסיף ואמר כי "הכי קל גם להגיד – אין קורונה, הכל שטויות – לא צריך בכלל לבדוק. גם זו גישה הרסנית. הדרך שלנו מאוזנת. בלי היסטריה, בלי פאניקה, אבל גם בלי הפקרות. אחריות, רצינות ושיקול דעת. נמשיך באותה אסטרטגיה כמו שהובלנו מתחילת הדרך - שמירה ואיזון בין הבריאות, הכלכלה והדמוקרטיה".

הורוביץ הוסיף ואמר כי "בהתאם למדיניות הזו – אנחנו מקדמים עכשיו את קיצור הבידוד ל-5 ימים. הפרטים והנתונים בעניין – יוצגו בקרוב. אנחנו כל הזמן בניהול סיכונים, אנחנו צריכים להמשיך לשמור על הבידוד כדי למנוע הדבקה, ולצד זאת, להבטיח משק פועל. לאפשר לעסקים לעבוד, ולתלמידים להגיע לבית הספר וללמוד בכיתה.

"זה צעד חשוב. שיאפשר לנו לשמור על האיזון הרגיש בין כל השיקולים. בנוסף, אנחנו נרחיב את חלוקת ערכות הבדיקה הביתית - בחינם. כבר עכשיו הצלחנו להוריד משמעותית אל מחירי הבדיקות הביתיות, וכמובן שאנחנו מאפשרים גם בדיקות חינם בעמדות בכל רחבי הארץ. בימים הקרובים נקצה עוד כמות גדולה מאוד של בדיקות ביתיות בחינם לציבור".

כאמור, זמן קצר לאחר מכן נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "לאחר דיונים פנימיים של גורמי המקצוע במשרד הבריאות, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים היום בשעה 15:30 דיון בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו, בעניין קיצור ימי הבידוד למאומתים ולנחשפים אליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר