"מבין את ההזדמנות"

עסקת נתניהו: ההחלטה תעבור ככל הנראה ליועמ"ש הבא

בשל לוח הזמנים הצפוף של פרישת מנדלבליט, באם עסקת הטיעון תצא לפועל, היא ככל הנראה תועבר ליועמ"ש הבא • "נתניהו מבין את ההזדמנות, המרחקים לא גדולים וניתן להשלים את העסקה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנדלבליט ונתניהו בעבר (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

לאחר שראש האופוזיציה בנימין נתניהו, נתן "אור ירוק" להתקדם עם עסקת הטיעון בעניינו, 'ווינט' מפרסם הבוקר (שלישי), כי הסדר הטיעון אם ייחתם - כבר לא יהיה עם היועץ המשפטי מנדלבליט.

על פי הפרסום, אמש נערכו דיונים בלשכת היועמ"ש עם הצוות המורחב של התביעה בתיקי נתניהו, ושם גברה ההערכה שהסדר הטיעון לא יושלם עד ה-1 בפברואר, אז מסיים מנדלבליט את תפקידו, והמשך ההסדר יתקיים עם פרקליט המדינה עמית איסמן שיהפוך לממלא מקומו הזמני של היועמ"ש.

בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי, החלו להתניע את המהלך לאחר שנתניהו נתן אתמול אור ירוק להמשך המגעים וחתירה לעסקה, ופרקליטי נתניהו - עמית חדד ובועז בן צור, החלו בדיונים ובסיעור מוחות לגיבוש העסקה.

במשרד המשפטים, הדגישו על פי הדיווח, כי בעקבות האישור של נתניהו, החל המשא ומתן, שיעסוק בפעם הראשונה גם באותיות הקטנות של כתב האישום, כולל הויכוח על הקלון ועוד.

מקור בכיר במשרד המשפטים אמר ל'ווינט', "אין ספק שהמערכת הולכת לתקופה מאוד מתוחה שתכלול מאבקים ופיצוצים של המשא ומתן. עם זאת, המרחקים הם לא כל גדולים ועם רצון טוב ניתן להשלים עסקה. נתניהו מבין את חלון ההזדמנויות, אך הבהיר שבכל דקה בטרם חתימה אפשר לסגת".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ביום ראשון קיימו נתניהו ובני ביתו מפגש לילי שנמשך שעות ארוכות עם פרקליטיו. גם נתן אשל, היועץ המקורב למשפחה, השתתף בפגישה. בסיומה הוחלט להאיץ את המגעים מול היועמ"ש, בהפצרת עורכי הדין.

על פי הדיווחים, מנדלבליט לא ילך להסדר ללא הסכמת הפרקליטים בתיק וכלל לא בטוח שהם יסכימו להסדר, בטח שלא בחלון הזמנים הקצר עד לפרישת מנדלבליט.

על פי דיווחים אחרים, בפרקליטות פועלים גם להסדר טיעון מול נוני מוזס שצפוי להודות בניסיון למתן שוחד, אם כי יצוין שהוא לא התכוון ברצינות להצעה. במידה ונתניהו לא יחתום אף הוא על הסכם ייתכן והודאתו של מוזס תפגע בנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר