"תרבות רעה" • צפו

ח"כ ישראל אייכלר: "לא נסכים להכניס את ילדינו לכור ההיתוך הצה"לי"

בדיון על חוק הגיוס, הסביר אייכלר, "צבא הוא כור היתוך, זה בדיוק כמו שירות רפואי להגן על בריאות עם ישראל. האם יעלה על דעתו של מישהו לגייס בכפייה רופאים?" • צפו (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנאום של אייכלר במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ ישראל אייכלר נאם אתמול (שני) במליאת הכנסת ותקף את חוק הגיוס שעלה באותה העת במליאת הכנסת ואמר: "לא נסכים להעביר את ילדינו לתרבות הרעה השוררת במדינת ישראל"

"כשמדברים על גיוס לצבא, מתכוונים לכור היתוך", פתח ח"כ אייכלר והוסיף, "וזו הבעיה. אם היה מדובר על שירות צבאי כדי להגן על ישראל, זה בדיוק כמו שירות רפואי להגן על בריאות עם ישראל. האם יעלה על דעתו של מישהו לגייס בכפייה רופאים? בוודאי שלא. והרפואה לא פחות חשובה מהביטחון.

"יש פה עניין של גיוס חובה במדינה שמחנכת לתרבות רעה. לעולם לא נסכים להעביר את ילדינו לתרבות הרעה ששוררת במדינת ישראל. אנחנו מכירים בעובדה שהמדינה הוקמה כמדינה חילונית, ולא מצפים שהיא תהיה דתית. אבל ככזאת היא לא יכולה להכניס את הילדים שלנו לכור היתוך שיהפוך אותם לחילונים, בדיוק כשם שהחילונים לא יסכימו להכניס את הילדים שלהם בכפיה לכור היתוך חרדי והם יהפכו לחרדיים".

"אנחנו חיים במדינה דמוקרטית", הבהיר אייכלר, "שבה כל אחד מחנך על פי דרכו, והמדינה מתנהלת על פי צרכיה. וצרכי מדינת ישראל, כך אומרים כל מומחי הביטחון, איננה מחייבים גיוס חובה. אפשר לעשות אלף מתווים, וכבר הזכירו פה ח"כים אחרים לא חרדיים, שגם ככה אין שוויון בין חייל קרבי לחייל עורפי, ועדיף לעשות צבא מקצועי שבו כל חייל יקבל משכורת לפי ההקרבה והכישורים שלו. אבל לא לכפות על אנשים להיכנס לכור היתוך. בשום אופן"!.

ח"כ אייכלר התייחס לאירוניה שבתמיכת רע"מ בחוק לגיוס בני הישיבות: "רע"מ מייצגת את הערבים שהצליחו שבוע שעבר לכבוש את הנגב באופן טוטאלי. עכשיו הם באים ומבקשים לכפות עלינו להתגייס בכפייה בשעה שהם עצמם לא מחויבים אפילו בשירות לאומי בקהילה שלהם. זה הלעג הכי גדול שיכולתם לעשות מחוק הגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר