"מגדולי הצדיקים"

ההספד המפתיע של מנכ"ל 'ישראל חופשית' לחסיד המזוקן

אורי קידר, מנכ"ל התנועה האנטי דתית 'ישראל חופשית' כתב הספד מפתיע לזכרו של החסיד רבי טוביה פלס זצ"ל מכפר חב"ד שנפטר היום • "מגדולי הצדיקים היהודים של עולמנו, מעטים היו כמותו" (חסידים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הפגנה אנטי חרדית. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

זו הייתה תגובה בלתי צפויה. אורי קידר, מנכ"ל תנועת 'ישראל חופשית', המצהירה על עצמה כפועלת למען שינוי "מערכת היחסים" בין הדת והמדינה - כתב היום (שלישי) הספד אישי מפתיע לזכרו של החסיד המזוקן מכפר חב"ד, הרב טוביה פלס ע"ה, שהלך לעולמו הבוקר.

"פלס ז"ל מכפר חב"ד היה מחבריו היקרים של אבא שלי, שגם הוא כבר לא איתנו", פתח קידר. "טובי'ה היה מגדולי הצדיקים היהודים של עולמנו, לפחות בעיניים הצנועות שלי. המושג לאהוב כל יהודי כמו שהוא היה ההגדרה של האיש הנהדר הזה".

הוא הוסיף ופירט: "מי שהיה משומריו של בן גוריון בשדה בוקר בשירותו הצבאי, המשיך להקים עסק גדול ומצליח, להרים קמפיינים ציבוריים עצומים להפצת דבריו של הרבי מליובאוויטש שטוביה היה מחסידיו הקרובים.

"עשה גם הרבה דברים "קטנים" יותר, כמו לבוא לחתונה שלנו, על הדשא בקיבוץ, שלא הייתה חתונה ברבנות וכנראה לא הייתה החתונה שהוא היה בוחר לעצמו או לילדיו, אבל בתור חבר קרוב של המשפחה הוא בחר לבוא יחד עם רבקה אשתו, כי הוא לא שפט אף אחד, אלא אהב את אבא ז"ל, שלצערנו כבר לא זכה להגיע לחתונה שלנו".

לסיום כתב, "הלך מאיתנו איש טוב שמעטים כמותו יש לנו. יהיה זכרך ברוך טוביה. אנחנו אהבנו ואוהבים אותך ואת המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר