לא רק NSO

דיווח: האקרים פרטיים פורצים בשביל המשטרה

המשטרה העסיקה האקר חיצוני, אזרח שהסתבך בתביעה לאחר שהציע פריצה למוצרים של 'סוני', כך נחשף ב'כלכליסט' בהמשך לחשיפת השימוש בתוכנת פגסוס של NSO (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

לאחר הסערה שהתעוררה עם חשיפת 'כלכליסט' על השימוש של המשטרה בתוכנת פגסוס של NSO לצורך מעקב אחרי מכשירים סלולריים ללא צו בית משפט, כעת על פי חשיפת תומר גנון ב'כלכליסט' מתברר שזה רק קצה הקרחון של התנהלות המשטרה בנושאים אלו. על פי החשיפה, המשטרה העסיקה האקר חיצוני, אזרח שהסתבך בתביעה לאחר שהציע פריצה למוצרים של ענקית הטכנולוגיה 'סוני'.

האזרח, ככל הנראה גאון מחשבים, שהיה במצוקה כלכלית, הציע לפרוץ למכשיר הפלייסטשן של סוני תמורת תשלום, דבר שמאפשר התקנת משחקים ללא תשלום. החברה הגישה נגדו תביעת ענק בשל הנזקים שנגרמו לה, אך בית המשפט התחשב במצוקתו וקנס אותו ב-15 אלף ש"ח בלבד. במשטרה זיהו את הפוטנציאל והעסיקו אותו כהאקר עצמאי לצורך עבודות שונות.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', אותו האקר קיבל מהמשטרה סכומי עתק כדי לסייע לה באיסוף חומרים מודיעיניים ולפצח פרשות פליליות והוא לא היה היחיד. על פי הטענות, המשטרה העסיקה לפחות עוד שלושה האקרים חיצוניים, שאינם שוטרים, לא עברו הכשרה לעבודה כזו וגם לא מחויבים לשמירת סוד כדי שלא ינצלו לרעה את המידע שאליו נחשפו באמצעות עבודתם במשטרה.

על פי הדיווח בכלכליסט, הפורצים עשו את עבודתם פעמים רבות בצורה לא חוקית כאשר פרצו למצלמות פרטיות או רשתות WIFI פרטיות וכדומה, כל זאת ללא פיקוח משפטי כשהמשטרה מעלימה עין מאיך הושגו החומרים וכשההאקרים מקבלים חשבוניות על "ייעוץ".

באחד המקרים, השתלטו האקרים על מצלמות אבטחה בבית עסק באזור המרכז, שתיעדו עבירה פלילית של איש ציבור בכיר, נגד הוגש כתב אישום.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הטענות שנמסרו בפנייתכם חוטאות לאמת. משטרת ישראל פועלת בהתאם לסמכויות המוקנות לה בחוק וככל שנדרש על פי צווי בית המשפט, במסגרת נהלים וכללים שנקבעו על ידי הגורמים המוסמכים.

"פעילות המשטרה בתחום זה נמצאת תחת פיקוח ובקרה באופן רציף, על ידי היועץ המשפטי לממשלה וגורמים משפטיים חוץ־ארגוניים נוספים.

"מטבע הדברים אין בכוונת המשטרה להתייחס לכלים המופעלים על ידיה. עם זאת, נמשיך לפעול בנחישות בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במרחב הפיזי והרשתי, במטרה להילחם בפשיעה בכלל ובפשע המאורגן בפרט על מנת להגן על ביטחונו ורכושו של הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר