פרסום ראשון

עימות חריף: משה ליאון מתנגד למינוי אלי בן דהן

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הביע התנגדות נחרצת למינוי אלי בן דהן לתפקיד יו"ר המועצה הדתית בעיר , אך השר מתן כהנא החליט להתקדם במינוי: "מתנהג בביריונות" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
בן כהן וכהנא (צילום: ללא קרדיט)

סגן שר הדתות לשעבר, אלי בן דהן, איש 'הבית היהודי', ימונה ליו"ר המועצה הדתית ירושלים, כך החליט השר לשירותי דת מתן כהנא.

בלשכת כהנא טענו כי לאחר שבן דהן נענה לבקשה, "השר קיים הליך היוועצות עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון", אלא של'כיכר השבת' נודע כי אמש (שלייש) התקיימה שיחה קשה בין כהנא לראש העיר ליאון שהביע התנגדות נחרצת למינוי, כך שהמינוי נעשה שלא בהסכמתו. ליאון דרש מכהנא למנות איש מקצוע שיהיה מקובל גם על העירייה.

"מעולם לא קרה ששר דתות ממנה יו"ר מועצה שלא בהסכמת ראש העיר, כהנא מתנהג בביריונות", טען בכיר בעירייה. כמו כן ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך השיחה עם כהנא, ליאון חזר על התנגדותו באשר להחלטת השר לפטר את צוריאל קריספל מתפקיד יו"ר ועד בתי העלמין.

כזכור, בן דהן ייכנס לתפקיד לאחר שהשר כהנא החליט לסיים את כהונתו של היו"ר הקודם יהושע ישי. יצוין כי רבני ועובדי המועצה הדתית פרסמו מכתב בו הביעו מחאה על פיטורי ישי.

בן דהן כיהן בעבר כסגן שר הביטחון, כסגן שר הדתות ולמעשה כשר הדתות בפועל מטעם מפלגת הבית היהודי.כמו כן, כיהן כסגן שר וחבר כנסת בין השנים 2012- 2019, ובעבר שימש כמנכ"ל בתי הדין הרבניים ומנכ"ל הרבנות הראשית לישראל.

השר לשירותי דת מתן כהנא: "הרב אלי בן דהן הוא איש רב פעלים עם ניסיון עשיר בשירות הציבורי בכלל ובמנגנוני שירותי הדת בפרט. אני מודה לרב אלי על שהסכים לקחת על עצמו את התפקיד החשוב של ניהול שירותי הדת בעיר ירושלים. אני בטוח שבעזרת הניסיון העשיר שלו יביא שירותי דת מעולים לתושבי בירת ישראל. בעתיד נשמח להשתמש בניסיון העשיר של הרב אלי בעוד תחומים".

אלי בן דהן: "נעניתי לבקשתו של השר לשירותי דת מתן כהנא, ובברכתו של רבה של ירושלים הראש"ל שלמה משה עמאר שליט"א והרב אריה שטרן שליט"א, לקחת על עצמי את השליחות כראש המועצה הדתית בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר