המתחים בתוך הקואליציה

איווט: "מתנגד לצירוף החרדים"; גפני: "לא נצטרף לכישלון"

לאור הדיבורים על צירוף החרדים לממשלה, הבהיר ליברמן, כי הוא לא מעוניין בצירוף, עד שיעבירו את הרפורמות נגד הדת • גפני: "גם אם איווט יזחל על גחונו, לא נהיה שותפים בממשלה הכושלת" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן וגפני בימים אחרים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הקואליציה הלא-יציבה הנוכחית מתקשה לתפקד, ובניסיון למנוע את הפלת הממשלה, גורמים בקואליציה חפצים בצירוף המפלגות החרדיות לממשלה - כולל ב'יש עתיד', אך מתברר שיש גורם אחד שמסרב בתוקף והוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם, כי ראש הממשלה בנט, אמר לחבר הכנסת פרוש, שהחרדים חסרים לו בממשלה; "זה שאתם לא בממשלה זה חיסרון. אני מאוד רגיש לעניין הזה", אמר בנט.

גם חברת מפלגתו של יאיר לפיד, השרה מירב כהן מיש עתיד, הסבירה: "אני בעד ממשלת אחדות רחבה, כולל עם החרדים. עם ישראל רוצה שהחלקים בו יחיו יחד וימצאו פשרות. גם בליכוד יש אנשים מצויינים ואפשר למצוא מכנה משותף. הסיטואציה שנוצרה מול הליכוד היא לא על רקע אידאולוגי".

אך כאמור יש מי שמתנגד נחרצות לצירוף החרדים, והוא אביגדור ליברמן שבריאיון שהעניק לרשת ב', הוא אמר: "נתנגד לכל ניסיון כרגע לצרף את ש"ס ויהדות התורה, בטח במתכונת הנוכחית. אני רוצה שקודם נעביר את הפשרות שהסכמנו עליהן, והן מופיעות בהסכם הקואליציוני, בגיור, בגיוס בני ישיבות והורדת גיל הפטור. עד היום כל ניסיון להגיע איתם לפשרה נכשל לחלוטין".

מי שהגיב מיד לדברי ליברמן, הוא יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, שהסביר: "גם אם אביגדור ליברמן יזחל על גחונו אנחנו לא מתכוונים להיות שותפים שלו ולא של הממשלה הכושלת הזאת".

בתוך כך, ח"כ דוד ביטן, דמות מוכרת במפלגת הליכוד, ששימש כיו"ר הקואליציה בעבר, נחשב לחבר קרוב של ישראל כ"ץ, ולטענתו - אם נתניהו יזוז, תהיה ממשלה בראשות כ"ץ תוך שלושה חודשים.

"נתניהו יצר את הסיטואציה שהוא רוצה לסיים את הקרירה הפוליטית שלו, כן או לא, ולכן באופן טבעי אנשים מדברים. זה לא אומר שאנחנו פוגעים בו, הוא לא יכול לבוא בטענות לאף אחד", אמר ביטן הבוקר (חמישי) בריאיון ב'רדיו 103', והוסיף כי להבנתו, תהיה ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו, בראשות חברו מהליכוד: "ישראל כ"ץ יצליח לפרק את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה בראשותו. אני לא אומר סתם, יש לו יכולת להקים ממשלה בלי בעיות - יש כבר דיבורים. ברקת, שהוא המועמד המוביל בסקרים, לא מסוגל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר