רכישת הצוללות מגרמניה

בנט עוקץ: "מקפידים לפעול בניקיון כפיים"

רה"מ נפתלי בנט התייחס מוקדם יותר היום לעסקת הצוללות החדשה שישראל חתמה עם גרמניה, ועקץ את הממשלה הקודמת ואמר כי הם "מקפידים לפעול בניקיון כפיים" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט (צילום: EMIL SALMAN/POOL)

אחרי שמוקדם יותר חתמו משרד הביטחון הישראלי, משרד ההגנה הגרמני וחברת טיסנקרופ, חתמו היום (חמישי) על עסקת ענק לרכישת שלוש צוללות, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לעסקה ואמר כי "חתימת הסכם הצוללות היא חיזוק משמעותי ביותר לביטחון הלאומי של ישראל."

עוד אמר כי "רכש הצוללות יבטיח רציפות ביכולות ואת העליונות האסטרטגית שלנו, למשך שנים."

בהמשך, בנט עקץ ואמר כי "מאז הוקמה הממשלה, אנו מקפידים לפעול בניקיון כפיים ובאופן ענייני בכל ענייני הרכש הביטחוני של ישראל, וגם בנושא זה."

"אני רוצה להודות לכל מי שפעל כדי להביא את העסקה לידי סיום, אחרי עיכוב ארוך, בראשם ידידיי, קנצלרית גרמניה לשעבר, אנגלה מרקל, והקנצלר החדש, אולף שולץ".

כזכור, מוקדם יותר היום נחתם ההסכם במשרד הביטחון בקריה בת"א, בטקס מצומצם בהשתתפות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ובכירים נוספים. על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ומנכ"ל חברת טיסנקרופ הגרמנית, ד"ר רולף וירץ.

מדינת ישראל תרכוש שלוש צוללות מסדרה חדשה שתיקרא 'דקר', בהיקף של כ-3 מיליארד אירו. ממשלת גרמניה תממן חלק מההסכם באמצעות מענק מיוחד, בהתאם להסכם שנחתם בין המדינות בשנת 2017. ע"פ ההסכם, הצוללת הראשונה תימסר לזרוע הים בתוך כ-9 שנים. הצוללות החדשות יהיו מהמתקדמות מסוגן בעולם. ההסכם יכלול גם הקמת סימולטור ייחודי בישראל, חבילת תמיכה לוגיסטית ואספקת חלפים.

במשרד הביטחון מציינים, כי ההסכם כולל גם הסכם רכש גומלין בהיקף של למעלה מ-850 מיליון אירו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר