התחקיר המסעיר

היועמ"ש למפכ"ל: מקים צוות בדיקה, מבקש את הצווים

אחרי הזיגזג בהתייחסות המשטרה, היועמ"ש מנדלבליט הודיע במכתב למפכ"ל שבתאי על הקמת צוות שיחקור את התנהלות המשטרה, וביקש לקבל את כל צווי ההאזנה שהתקבלו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
NSO (צילום: shutterstock)

סערת האזנות הסתר במשטרה: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (חמישי), במכתב ששיגר אל מפכ"ל המשטרה רב ניצן קובי שבתאי, כי יקים צוות שיבחן את הטענות באשר לשימוש המשטרה בתכנת NSO לריגול אחר אזרחים.

על פי הטענות, שנחשפו השבוע בעקבות תחקיר של 'כלכליסט', המשטרה ריגלה ופרצה מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראליים ללא צו חיפוש או אישור משפטי.

על פי התחקיר, בשנה שעברה, בזמן "מחאת בלפור", המשטרה שתלה מרחוק בטלפונים של המפגינים, תוכנת מעקב של NSO והשתלטה על המכשירים שלהם, תוך שהיא מאזינה לשיחות וצופה בכל ההתכתבויות שלהם, זאת בניסיון לשלוט על ההפגנה.

במכתבו הערב, הדגיש היועץ כי "קשה להפריז בחומרתה של הפגיעה הנטענת בזכויות היסוד הנוגעות בדבר". הוא הוסיף כי ככל ותתגלה התנהגות פסולה - "עשויה זו בהחלט לעלות כדי עבירה פלילית, וככל שימצא בסיס לכך היא תחייב מיצוי הדין".

בסיום מכתבו הודיע, כאמור, כי החליט להקים צוות לבדיקת הנושא בכללותו. הוא הוסיף וביקש שיעבירו להם בימים הקרובים את הצווים להאזנה שניתנו בשנתיים האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר