מינוי הפרויקטור במירון

די! נמאס שמשחקים לנו בחיים // ישי כהן

הפרויקטור צבי טסלר צפוי לפרסם בקרוב את מתווה מירון תשפ"ב • העקרון: לאפשר את קיום ההילולה אך לא לוותר על סעיף אחד של בטיחות • הוא צודק, הספיקו 45 קורבנות (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפרויקטור. צבי טסלר (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

אם לא יהיו שינויים מיוחדים, בשבועיים הקרובים צפוי הפרויקטור צבי טסלר לפרסם את מתווה ל"ג בעומר בהר מירון תשפ"ב.

טסלר נפגש לצורך כך עם חברי ועדת החקירה הממלכתית, עם בכירים אחרים, למד את הרגישויות, את הצרכים הבטיחותיים ומתכוון לצאת לדרך.

בחודש שעבר הודיע השר לשירותי דת, מתן כהנא, על החלטתו למנות את צבי טסלר לתפקיד פרויקטור מירון. האיש שייפקד על האירוע השנתי הגדול במדינת ישראל וזה כחלק ממסקנות הביניים של ועדת החקירה. טסלר, תת אלוף במיל' וניצב בדימוס, חבר קיבוץ קבוצת יבנה, בן הציונות הדתית, קיבל לידיו הזדמנות חד פעמית בעלת השפעה ארוכת טווח.

ועדת החקירה לאסון מירון זוכה לאמון רב בקרב הציבור החרדי, למרות שרוב חברי הכנסת החרדים התנגדו להקמתה. הציבור נחשף לעבודה המקצועית - נכון לשלב זה - שהוועדה עושה. חוקרת, בצורה מכובדת, ומנסה לרדת לחקר האמת. ללמוד על העבר אבל לא פחות ללמד על העתיד.

עם פרסום המלצות הביניים של ועדת החקירה, היו מי שחששו שהציבור החרדי לא יקבל את ההמלצות, חלקן דרמטיות, כדוגמת ביטול כל ההדלקות מלבד ההדלקה המסורתית של חסידות 'בויאן'. לא כך היה, סקר פנימי במגזר לימד שהציבור תומך ומקבל את ההמלצות.

אך ימים לאחר פרסום המלצות הביניים החלו התדרוכים מצד גורמים בסביבת השר מתן כהנא כי הוא שוקל לבטל את הדלקת 'בויאן' ובמקומה לקיים הדלקה של 'רב ממלכתי'. התדרוך עורר זעם רב ובצדק. מדובר בשפל פוליטי. לקחת אסון כה נורא ולהשתמש בו להתנגחות פוליטית.

גם אני רתחתי. איך השר לשירותי דת עושה צעד כזה? שאלתי. אך לאחר שיחות התברר לי כי השר עצמו לא עומד מאחורי התדרוך. וככל שזה נראה כעת תת אלוף במיל' טסלר צפוי לקבל את כל המלצות ועדת החקירה, כך שהדלקת 'בויאן' המסורתית תמשך. גם הוא מבין שאין סיבה לבטל מסורת.

טסלר, בוגר חיל האוויר משם הגיע השר כהנא, ייתכן שהוא גם חברו של השר שמינה אותו לתפקיד. אך הוא אינו כפוף אליו. טסלר לא מקבל הוראות מהשר, להיפך. כך שגם אם גורם פוליטי כל שהוא יינסה להשתמש במירון כדי לפגוע במגזר החרדי, הוא לא יצליח לעשות זאת באמצעות הפרויקטור.

בימים אלו פועל טסלר כדי שההילולה תוכל להתקיים אך לא לוותר על בטיחות הקהל. וצריך להודות: הוא צודק, 45 קורבנות זה יותר מדי. הציבור החרדי הבין בדרך הקשה עד כמה אסור לסמוך על הנס.

המלצות טסלר מחייבות לא רק בהילולת תשפ"ב, טסלר בונה את התשתית להילולות בעשור הקרוב. הוא מבין זאת היטב ובימים אלו הוא נפגש עם בכירים במשטרה, במקומות הקדושים, בעולם הבטיחות ובמגזר החרדי כדי ללמוד, לשמוע, להקשיב.

ואנחנו, בציבור החרדי, צריכים לתת לו את ההזדמנות. להאמין שאכן הוא רוצה בטובתנו. לשמור על שלום החוגגים והמתפללים. או כמו שהתבטא נציגו של האדמו"ר מ'תולדות אהרן': כל מה שיחליטו אנשי המקצוע - נקבל ללא שאלות, 'ונשמרתם' זה לפני הכל. טסלר הוא איש המקצוע שנבחר לתפקיד.

אסיים במילותיו של טסלר עצמו: "לא אחסוך במאמצים לקיים מסורת אבות תוך שמירה קפדנית על כללי הבטיחות ועל שלום הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר