בפורום הביטחוני • צפו

בני גנץ על הצוללות: "אסור לשחק בביטחון המדינה"

לקראת ההצבעה מחר על הקמת וועדת חקירה לרכש הצוללות, ערך הערב שר הביטחון גנץ, מפגש עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון; "זה צורך לאומי" (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מפגש הפורום, הערב (צילום: ללא קרדיט)

שר הביטחון בני גנץ ערך הערב (מוצ"ש) מפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון לקראת ההצבעה על ועדת החקירה הממלכתית לצוללות וכלי השיט. במפלגת תקווה חדשה, נתנו חופש הצבעה לשרי המפלגה. ראש המפלגה סער, יצביע בעד הקמת וועדת החקירה.

לקראת ההצבעה הצפויה מחר בממשלה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את תהליך הרכש של הצוללות וכלי השיט, ערך כאמור מפגש בו נטלו חלק: יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') דן חלוץ, אלוף (במיל') גיורא איילנד, אלוף (במיל') עמוס גלעד, אלוף במיל' דן הראל, אלוף (במיל') אילן בירן, אלוף (במיל') עמוס מלכא וראש השב"כ לשעבר כרמי גילון.

שר הביטחון בני גנץ אמר במפגש: "אני מבקש להודות לכם, כל יוצאי מערכת הביטחון שהשקעתם מזמנכם בנושא הזה והוכחתם שעשייתכם למען המדינה לא נגמרה בעבר שלכם. אני נזכר בשיחה שקיימתי עם חילי טרופר לפני שלוש שנים בזמן הקמפיין הראשון, והוא שאל אותי בתור חבר אם יש חשש בסוגיה של הצוללות או שזה עניין של פוליטיקה ואני עניתי לו שזה הכי פחות פוליטיקה מכל הדברים והחשש הכי גדול מכל הדברים".

"אנחנו צריכים לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי בוודאי בסוגיות אסטרטגיות מהסוג הזה. המטרה שלי זה שמירה על הביטחון הלאומי ומבחינתי, עבודה של ועדה כזו תשיג שני דברים- היא תביא את האמת ואת הממצאים ויהיה ברור כתוצאה מכך שלא משחקים בביטחון והיא תוכיח שאנחנו מדינה דמוקרטית שמפקחת על הנעשה בה. אני מבקש להדגיש שאני לא פועל ממניעים אישיים אלא כשר ביטחון מתוך צורך לאומי קריטי".

"אני מקווה שההחלטה תעבור מחר בממשלה ואני מודה לשר המשפטים שעבד איתי בעניין הזה, וגם לראש הממשלה ושר החוץ שאמונים על סדר היום. אני מעריך שההחלטה תעבור ברוב מוחלט מחר."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר