"סכנה אדירה מתדפקת"

פעם שנייה ביממה: רעידת אדמה הורגשה שוב באזור הצפון

רעידת אדמה נוספת הורגשה היום בשעת צהרים מוקדמת, בפעם השנייה ביממה, באזור הצפון • ראש עיריית צפת מזהיר: "רעידה עוצמתית לא שאלה של אם אלא של מתי" • אלו ההנחיות לרעידה (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חשש מהבאות: רעידת אדמה הורגשה היום (ראשון), מעט לאחר השעה 12 בצהרים באזור הצפון. לפי הדיווחים הרעידה הורגשה גם הפעם באופן חזק.

מדובר ברעידה שנייה בישראל בתוך כ-12 שעות. אתמול (מוצאי שבת) הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 4.1 בצפון הארץ, וכן מעט במרכז. רעידת האדמה הורגשה אתמול גם בירדן.

אלו הנחיות פיקוד העורף, להתנהגות בעת רעידת אדמה:

השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

השוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

נוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, התבטא הבוקר כי מדובר "בסכנה אדירה המתדפקת על דלתנו", כשמתכוון לרעידות האדמה. "כולם מדברים על אתגרי הביטחון וסוגיית העורף במלחמת לבנון השלישית, אבל יש לצפון אתגר גדול יותר שעלול להותיר הרס וחורבן יותר מכל מלחמה אחרת", אמר אוחנה, בציטוט שהובא ב-ynet.

לדברי אוחנה, "הפרויקטים של חיזוק מבנים התמקדו עד כה באזורים המרוחקים מהשבר הסורי-אפריקני. הסכנה הגדולה היא באזור הגליל הן מבחינת הקרבה לשבר הסורי-אפריקני והן מבחינת האופי ההררי של האזור וריבוי מבנים וותיקים. לצערי, הפכו את פרויקט חיזוק מבנים לעסק המזין את הקבלנים ולא דואג באמת לציבור. מדינת ישראל חייבת לשנות את המשוואה, רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר