מאבק הסלולר • תיעוד

עימות חריג בגאולה: הקיצוניים פרצו לחנות

המאבק על חנות הסלולר ברחוב מלכי ישראל בירושלים, עלה הערב שלב, כאשר מאות חסידים ממאה שערים הפגינו מול החנות, ופרצו לחנות • לאחר מכן החלו עימותים קשים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המהומות בגאולה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות חסידי תולדות אברהם יצחק, מפגינים בשעה זו (ראשון) מול חנות הסלולר - "ענק הסלולר", ברחוב מלכי ישראל בירושלים, שעה קלה לאחר תחילת ההפגנה, המשטרה החלה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות - כולל במכת"זית המשטרתית.

המפגינים התאספו סמוך לחנות הסלולר ברחוב מלכי ישראל פינת רחוב נחום בשכונת גאולה בירושלים, כאשר כוחות משטרה הגיעו למקום וצוותים של יס"מ ומג"ב, הצטרפו בהמשך לסייע בפיזור ההפגנה.

המפגינים יצאו למחאה בראשות האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, ובראשות רבני וזקני החסידות, בהם הגאון רבי שמעון דב ברנדסדרופר והגאון רבי שמואל ברנדסדרופר, אשר נשאו דברי מחאה במקום.

לאחר דברי הרבנים, החלו עימותים קשים במקום עם כוחות המשטרה, חלק מהמפגינים, התעמתו עם השוטרים והצליחו לפרוץ את דלת חנות הסלולר.

עד כה נעצרו במקום, לפחות שישה מפגינים שהתעמתו עם השוטרים, התנועה במקום הופסקה כליל והמשטרה מנסה כעת לפזר את המפגינים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "זמן קצר לאחר תחילת המחאה במקום, עשרות מפרי סדר החלו להפר את הסדר הציבורי, תוך חסימת ציר התנועה. בהמשך גרמו נזק לחנות במקום, תקפו שוטרים וגרמו נזק לניידת משטרה. לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה והפרות הסדר המשיכו, כוחות המשטרה עצרו עד כה שלושה חשודים בגין גרימת נזק והפרת הסדר הציבורי. בעקבות אלימות מפרי הסדר נחבלו שני שוטרים המקבלים טיפול רפואי במקום".

"המשטרה ממשיכה לפעול במקום גם בשעה זו לפיזור הפרת הסדר האלימה ולמעצר פורעי חוק. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר את הפרת הסדר הציבורי, אלימות וונדליזם בניגוד לחוק".

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', המאבק בשבועות האחרונים כנגד שלוש חנויות שפועלות, לטענת המפגינים, ללא תעודת כשרות - עלה מדרגה . אותם אנשים שמפגינים נגד שלוש החנויות הללו, הם תושבי שכונות גאולה ומאה שערים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', פורסים המפגינים את טענותיהם ואומרים: "אנחנו לא רוצים שלבחורים שלנו ולילדים שלנו תהיה גישה לאינטרנט, מי שרוצה למכור טלפונים לא כשרים - שילך לדוידקה ולרחוב יפו, אנחנו לא מבינים למה מגיעים דווקא לשכונה שלנו. אנחנו לא מפגינים נגד כל החנויות בירושלים, מי שרוצה למכור טלפונים לא כשרים שילך לשם".

בין הדברים, הם אמרו באיום, כי "מי שחושב שבגאולה תהיה חנות טלפונים ללא כשרות טועה, מעצרים בלילות לא יעצרו אותנו. יש פה בחורים צעירים שפותחים חנויות טלפונים לא כשרים, הם חושבים שאנחנו משחקים".

לטענת המפגינים, בגאולה יש שלוש חנויות כאלה ללא כשרות, את אחת מהן ניסו אלמונים להצית לפני מספר שבועות, בעוד לחנות השנייה ניפצו את דלת הכניסה והשליכו דגים מסריחים לתוך החנות, אך היא ממשיכה לעבוד.

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר