החלטה מעוררת סערה

מנדלבליט יסגור את התיק של שוטרי סנדק

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתכוון לסגור את התיק כנגד השוטרים שערכו את המרדף אחרי הנער אהוביה סנדק ז"ל, מרדף שהסתיים במותו של בן ה-16 (חדשות בארץ)

המכונית בה היה סנדק (צילום: דוברות)

על פי הדיווחים, רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתכוון לסגור את התיק כנגד השוטרים שערכו את המרדף אחרי הנער אהוביה סנדק ז"ל, מרדף שהסתיים במותו של בן ה-16. על פי הדיווח ב'כאן 11', מנדלבליט אינו מתכוון להגיש כתב אישום כנגד אף אחד מהשוטרים שהשתתפו במרדף וההחלטה צפויה לעורר סערה של ממש בקרב ציבור המתיישבים שחשים כי אהוביה נהרג בשל התנהגות השוטרים.

כזכור, מלבד סנדק נסעו ברכב ארבעה צעירים נוספים ומסתמן כי נגדם, או לפחות נגד כמה מהם, כן יוגש כתב אישום. אפשרות שעומדת על הפרק היא הגשת כתב אישום בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. ההחלטה צפויה להתקבל בפרקליטות מחוז ירושלים, אך ייתכן כי בסופו של דבר הנערים יואשמו בעבירה אחרת גם לנוכח העובדה שהשוטרים יזוכו באופן מלא.

כזכור, לפני כחודשיים, ההחלטה על התיק הועברה באופן חריג מפרקליטות המדינה ליועמ"ש.

עורך הדין אריאל עטרי המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם ואיילת סנדק, מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה:"לא ברור מדוע נזקק היועץ המשפטי לממשלה להסתתר, בימיו האחרונים, מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו. שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפיה דרוכה להחלטה והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשניה האחרונה. אנו מתכוונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם", מסר עו"ד עטרי.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הוסיף "‏הפרסומים מהיועמ"ש אחרי יותר משנה מאז ההרג של אהוביה סנדק ז"ל, הם בדיוק הפרסומים שבמח"ש תדרכו את העיתונאי משה נוסבאום יומיים או שלושה אחרי ההרג. כבר לפני שהוגשה חוות הדעת, כבר לפני שאספו הראיות, כבר לפני שהיתה החקירה מח"ש הדליפו לכל גורם שהתיק הזה יסגר.

כעת לאחר שנה ויותר כשמתפרסם שהתיק כנגד השוטרים צפוי להיסגר אנחנו לא מתפלאים. המטרה סומנה לפני החקירה והעמדה של היועמ"ש היא כפי שסומן מלכתחילה והיה צפוי, כל ההפגנות וכל הזעם הציבורי לא היו לחינם, ידענו בדיוק מה מגמת המערכת וההדלפה על מגמת היועמ"ש לא מפתיעה אותנו. אנחנו נלחם בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותינו להפוך את ההחלטה המבישה הזאת", אומר יאדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר