סופת ה'אלפיס'

בירושלים נערכים לכ-20 ס"מ של שלג • התחזית המלאה

יום חג לירושלמים? כלל התחזיות והמודלים, מעריכים כי החל ממחר אחר הצהריים יחל לרדת שלג בהרי המרכז ובירושלים, המחלוקת היא על כמות השלג שתרד • סיקור מיוחד של המודלים השונים (תחזית)

שלג בירושלים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מזג האוויר היום (שלישי) יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה בטמפרטורות, אך הן עדיין תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. הלילה: בצפון הארץ ובמישור החוף יחל לרדת גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים יחידות. בחרמון ובצפון רמת הגולן ירד שלג. לקראת בוקר הגשם צפוי להתחזק.

מחר, יום רביעי, גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בצפון הארץ ובמישור החוף. בחרמון, בצפון רמת הגולן ובפסגות הגבוהות של הרי הגליל ירד שלג. משעות הצהריים הגשמים יתפשטו עד לצפון הנגב ובדרום הארץ צפוי גשם מקומי. ינשבו רוחות חזקות.

על פי השירות המטאורולוגי, משעות אחה"צ יחל לרדת שלג בהרי הצפון והמרכז כולל ירושלים. קיים חשש להצפות בערי החוף ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל לעונה.

"החזאי ג'וק" עדכן אמש: "אחרי עדכון הערב של כלל המודלים. אני מוכן להמר על התוצאה. ביום חמישי מצפה לירושלמים חג שלג לבן ומכובד. יהיה מספיק שלג בשביל לחגוג אותו כהלכתו עם בובות שלג נהדרות. כמובן שלא יהיה לימודים והגישה לירושלים תהיה חסומה. כמה שלג מצפה לנו לחג הזה? משהו בין 10 ל 25 סנטימטרים".

עוד מוסיף החזאי ג'וק: "אוסיף רק שהנתונים לעיל נכונים לכל מרחב ירושלים וגוש עציון מעל 700 מטרים. שזה כולל את ביתר עילית ומבשרת ציון וכנראה גם טלזסטון. האם תסריט 2013 עלול לחזור על עצמו? כזכור, ב-2013 נחסמו כל הצירים לירושלים כי הגיע ענן CB שהתיישב בול על ירושלים למשך שעתיים, סוג ענן שמכנים אותו 'שבר ענן', לא סביר שזה יקרה גם הפעם, אבל אסור לקחת סיכונים מיותרים, מומלץ לא לתכנן שום נסיעה לירושלים אחרי 18:00 בערב".

באתר ירושמיים - שחזה את השלג הכבד ב-2013 גם אופטימיים ומציינים: "משעות אחה`"צ המאוחרות ולתוך הלילה יירד שלג מתוק ומהמם שייערם ל12-5 ס``מ מגובה 700 מטר במהלך הלילה. לא סופי. ביום חמישי יהיה בוקר לבן שמספיק לבניית בובות. בהמשך גשם וברד ידאגו להמיס את מה שיהיה".

ביום חמישי, מצפון הארץ ועד צפון הנגב יוסיף לרדת גשם מדי פעם. בחרמון ובצפון הרמה ירד שלג קל. עד שעות הצהריים עדיין ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגליל והמרכז. חשש קל משיטפונות במדבר יהודה וים המלח. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

כפי שדווח אמש, בשל מזג האוויר הסוער, מטה החרום העירוני השלים את היערכותו. חמ"ל העירייה בראשות ראש העיר, משה ליאון, יחל לפעול ביום רביעי. בנוסף, יופעלו צוותים לטיפול במפגעים, מפזרות המלח ינועו על הצירים הראשיים כשלרשותן כ-150 טון מלח, וכן יופעלו כ-200 כלי צמ"ה לפינוי שלג ברחבי העיר ו-8 כפות לפינוי שלג לתוואי המסילה של הרכבת הקלה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר הערב כי: "ירושלים, בירתנו, העיר הכי יפה בעולם ובמיוחד כשהיא עוטה לבן. התגעגענו לשלג, ונקווה שייערם הפעם. עיריית ירושלים ערוכה להתמודדות עם מזג האוויר החורפי הצפוי בכל ההיבטים. החמ''ל המרכזי ינהל את האופרציה. מטה החירום והאגפים בעירייה נערכו ותדרכו את העובדים, ובנוסף מתקיימות הערכות מצב כל העת, על מנת לחדד את המשימות, לוודא מוכנות וכשירות ולהפעיל את הכוחות היטב".

לדבריו: "עיריית ירושלים מוכנה לכל תרחיש במטרה להעניק שירות מקצועי ומהיר. אני קורא לכל המבקרים שיגיעו לחוות וליהנות מהשלג הירושלמי, לכשיגיע, ולנהוג בזהירות ובבטחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר