בכפוף לאישור

הצט"מ החליט: חיסון רביעי מגיל 18; "יש תוצאות חיוביות"

לאור התוצאות החיוביות המראות הגנה מפני תחלואה קשה, לאחר מתן החיסון ה-4, בצט"מ, החליטו לאשר למי שמלאו לו 18 ועברו 5 ממועד ההחלמה או החיסון ליטול את המנה הרביעית (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מנת חיסון רביעית (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) והוועדה המייעצת למשרד הבריאות, הודיעו היום (שלישי), כי החליטו להמליץ על מתן המנה הרביעית מגיל 18 ומעלה.

עד היום, רק מי שהיה מעל לגיל 60 וכן מדוכאי חיסון, היו רשאים ליטול את המנה הרביעית.

כעת, בהחלטה דרמטית, ישראל תהיה בין המדינות הראשונות בעולם, המאשרות למי שמלאו לו 18 ועברו 5 חודשים ממועד החלמתו או ממועד קבלת החיסון השלישי, ליטול את המנה הרביעית.

בצט"מ מציינים, כי ההחלטה התקבלה לאור התוצאות החיוביות המראות הגנה של פי 3-5 מפני תחלואה קשה, לאחר מתן המנה הרביעית, והגנה מפני הדבקה של פי כ-2 לעומת מי שחוסן במנה שלישית בלבד.

"המלצות הצט"מ והוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש", נמסר ממשרד הבריאות.

ד"ר אורן קובילר, מומחה לוירולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, הסביר על ההחלטה: "בשל חוסר הנכונות של הממשלה לעצור את גל האומיקרון, הצט"מ מחפש דרכים לאפשר לאזרחים שמעוניינים ,להגן על עצמם מהגל הנוכחי. לאור התוצאות שהמנה הנוספת נותנת יתרון יחסי בהגנה מפני הוריאנט הנוכחי (גם בהדבקה וגם בתחלואה קשה), הצט"מ ממליץ לאפשר זאת. עדיף היה למנוע הדבקות באמצעות הקטנת החשיפה, אבל כיוון שזה לא נעשה אז החלטת הצט"מ בהחלט הגיונית".

יצוין, כי לפני שבוע פורסמו נתונים ראשוניים של מחקר על החיסון הרביעי בבית חולים שיבא, על פי הנתונים, החיסון הרביעי נמצא יעיל יותר, אך לא כנגד זן האומיקרון.

את המחקר הובילה פרופ' גילי רגב-יוחאי והוא נעשה בבית החולים שיבא שבתל אביב, מדובר במחקר ראשון מסוגו בעולם. הפרופ' הדגישה כי אמנם לא נהוג לפרסם תוצאות ראשוניות של מחקר אך בשל הצורך של הציבור לקבל את המידע היא חורגת מהמנהג.

על פי נתוני המחקר, ישנה עלייה ברמת הנוגדנים יותר מאשר בחיסון השלישי. עם זאת, עדיין נצפו הדבקות רבות בזן האומיקרון אך במידה מופחתת אל מול שאר קבוצות הביקורת שחוסנו רק שלושה פעמים, הפרופ' הדגישה כי עדיין נצפו הרבה מאוד הדבקות באומיקרון.

הפרופ' ציינה לסיכום כי החיסון הרביעי הוכיח יעילות אל מול זן האלפא והדלתא, אך לא מול האומיקרון כשהפרופ' ציינה כי למולו ייתכן ויצטרכו לפתח חיסון מעודכן.

בנוסף, קבוצת נבדקים בביה''ח קיבלו מנה רביעית של חיסון פייזר והנתונים שנצפו היו כמעט זהים. הפרופ' המליצה על מתן החיסון הרביעי לאוכלוסיות בסיכון אך כן המליצה לבחון מחדש את הגדרת אוכלוסיות אלו. כמו כן, היא המליצה לחסן ילדים בשלושת החיסונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר