בבית המשפט

במסגרת הסדר טיעון: אריה דרעי הודה והורשע בעבירות מס

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודה הבוקר בבית משפט השלום בירושלים בעבירות מס וזה במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם היועץ המשפטי • בית המשפט הרשיע את דרעי • גזר הדין - בשבוע הבא (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בכניסה לבית המשפט, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יו"ר ש"ס, חבר הכנסת לשעבר אריה דרעי, הורשע הבוקר (שלישי) בעבירות מס, לאחר שהודה בעבירות במסגרת הסדר הטיעון שחתם עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

כזכור, במרכז הסדר הטיעון שנחתם עם היועמ"ש, דרעי הודה בשתי עבירות מס, וזה לאחר שהתפטר מהכנסת וישלם קנס של 180 אלף שקלים. היועמ"ש לא דרש כעת קלון, בשל ההתפטרות מהכנסת, אך הסוגיה צפויה לעלות שוב בשלב בו דרעי יבקש לחזור לשולחן הממשלה.

הפרקליטות מבקשת להטיל על דרעי מאסר על תנאי בין 12 חודשים ל-3 חודשים. השופט שמואל הרבסט צפוי לתת את גזר הדין ביום שלישי בשבוע הבא.

השופט שמואל הרבסט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

התובע מטעם הפרקליטות, ירון גולומב, אצר במהלך הדיון: "בהתחשב בערכים המוגנים והפגיעה בהם במכלול העבירות נבקש להעמיד את מתחם העונש של אריה דרעי בין מאסר על תנאי למספר חודשי עבודות שירות".

לדבריו: "לדרעי עבר פלילי, הוא הורשע בעבירות שביצע בעת שהיה במעמד ציבורי והחזרה על עבירות כשהוא שוב במעמד ציבורי רם היא משמעותית".

משפט אריה דרעי: פרקליטו בריאיון באולפן

פרקליטו של דרעי, עו"ד נבות תל צור, אמר בדיון: "לשני האישומים אין שום זיקה לתפקיד ציבורי כלשהו. החשדות שהועלו נגד אריה דרעי, שוחד, קבלת דבר במרמה וגניבה - אלה עבירות קשות והחשדות ריחפו על ראשו במשך שנים. כל החשדות הקשים נגדו נגנזו, בינם לבין כתב האישום אין כל קשר".

בריאיון באולפן 'כיכר השבת', התבטא עו"ד נבות תל צור, פרקליטו של דרעי, כי: "אריה דרעי נרדף ומותקף כבר הרבה שנים מצד אנשים שלא רוצים לראות אותו בפוליטיקה, ולכן אני לא שולל שתבוא בעתיד עתירה או טענה.

אריה ויפה דרעי באולם בית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"צריך לזכור שעד היום כלל העתירות שהוגשו בנושא טרם מינויו לשר הכלכלה ולשר הפנים נדחו על הסף, ולכן השאלה שלך כמובן במקום, משום שיתכן שבעתיד יקום מכשול. אנחנו במדינת חוק, וצריך לזכור קודם כל ששאלת הקלון לא הוכרעה, ולטעמינו אין בכלל קלון".

לדבריו: "היועץ אמר, וכך גם כתוב במפורש שהואיל והשר דרעי מתפטר הוא לא יטען כלל בנושא הקלון, זה כמובן לא אומר שהוא לא יטען בנושא בעתיד, אבל חשוב לזכור שנושא הקלון מורכב מהרבה מאד שיקולים, אחד מהם אלו העבירות עצמם, שכאן מדובר בכלל במעשים שנעשו ללא כוונת זדון, ודברים שנעשו לפני הרבה מאד זמן".

אריה דרעי ועו"ד נבות תל צור בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר