יועתק 300 מטרים

מסתמן: הפתרון של הממשלה ל'חאן אל אחמר'

אחרי שנים של דחיות: במערכת הביטחון ובמטה לביטחון לאומי גיבשו פיתרון לסוגיית פינוי היישוב הבדואי חאן אל אחמר, המתווה יועבר בקרוב לאישור הקבינט; התגובות זועמות (ארץ)

בנט בסמוך ליישוב חאן אל אחמר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי שנים של דחיות: במערכת הביטחון ובמטה לביטחון לאומי גיבשו פתרון לסוגיית פינוי היישוב הבדואי חאן אל אחמר, המתווה יועבר בקרוב לאישור הקבינט, כך על פי הפרסום הערב (שלישי) של עמית סגל ב"מהדורה המרכזית" ב'ערוץ 12'.

חאן אל אחמר הינו יישוב בדואי הנמצא בשטח לא חוקי בין כפר אדומים למישור אדומים, בג''צ קבע בעבר כי יש לפנות את היישוב אך כל הממשלות האחרונות התמהמהו מלעשות זאת, בעיקר בשל לחץ של מדינות זרות, לפני כשלושה חודשים אישר בג''צ דחייה נוספת של הפינוי של חצי שנה.

כעת, על פי פרטי המתווה שהתגבש היישוב יפונה ויועתק למרחק 300 מטרים שם יבנה מחדש באופן חוקי רחוק מהכביש על אדמות מדינה. כאמור, המתווה יועבר בקרוב לאישור הקבינט ובמערכת הביטחון ובמל"ל מקווים שהוא יפתור את המורכבות אל מול בג"צ לקראת הדיון הקרוב והמכריע בעניין.

כזכור, בעבר, במהלך מערכת הבחירות, ראש הממשלה הנוכחי, נפתלי בנט, תקף את נתניהו שהתעכב מפינוי היישוב וטען כי "נתניהו נשבע שיפנה את חאן אל אחמר, והיום זו כבר עיר קטנה".

התגובות במערכת הפוליטית סערו, יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף: "אין קו אדום שממשלת בנט-שקד-עבאס לא תחצה ואין ערך שהיא לא תמכור לשם שרידותה הפוליטית".

לדבריו, "הסדרת חאן אל אחמר באותו מרחב אסטרטגי שבין ירושלים לים המלח איננה רק עוד הפרת הבטחת בחירות של בנט ושקד, אלא איוולת לאומית, ציונית וביטחונית אסטרטגית, ופגיעה אנושה בריבונותה של ישראל".

סמוטריץ הוסיף: "בנט ושקד מקפלים את ישראל בפני לחץ אירופאי צבוע ומממשים בידיים את תכניותיה האסטרטגיות של הרשות הפלשתינית ליצירת רצפים טריטוריאלים ערבים ולקטיעת רצף ההתיישבות הישראלית, בדרך להקמת מדינת טרור פלשתינית בלב ארץ ישראל.

"פרס לטרור, פרס לעבריינות, פרס לאבו-מאזן על הגשת התביעה נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג ומכה אנושה להתיישבות ולציונות", כתב, "שום מהלך ציני של תשלום מס שפתיים לטובת ההתיישבות לא ילבין את החטא הזה, שמשלים את תהליך המעבר של בנט, שקד ושותפיהם עמוק לזרועות השמאל של אוסלו".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד פרסם בציוץ בטוויטר פסוקים מהתנ"ך והוסיף הסבר: "תַּ֣חַת שָׁ֭לוֹשׁ רָ֣גְזָה אֶ֑רֶץ וְתַ֥חַת אַ֝רְבַּ֗ע לֹא־תוּכַ֥ל שְׂאֵֽת... תַּֽחַת־עֶ֭בֶד כִּ֣י יִמְל֑וֹךְ (בנט וממששת המנדטים), נָבָ֗ל כִּ֣י יִֽשְׂבַּֽע־לָֽחֶם (עבאס שיצא וכל תאוותו בידו) וְ֝שִׁפְחָ֗ה כִּֽי־תִירַ֥שׁ גְּבִרְתָּֽהּ (מאחז פלסטיני בלב מישור אדומים)".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר: "עובדים על הציבור בעיניים, לא מדובר בפינוי אלא בפרס לבדואים עברייני הבנייה הבלתי חוקית שהשתלטו על קרקעות ברגל גסה, בזמן שרמת מגרון, עוז ציון, אביתר וחומש לא נבנו עדיין, הממשלה הרעה מוכיחה שדין אחד ליהודים ודין אחר לעבריינים מהמגזר הבדואי. עכשיו כולם מבינים שאין ריבון במדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר