ברקע השיחות בווינה

לוי ביקש מגרמניה: 'סיוע בהחזרת השבויים'

יו"ר הכנסת מיקי לוי, שטס לביקור מטעם המשכן בברלין, נועד עם הקנצלר הטרי, אולף שולץ, ודן עימו על סוגיית הגרעין האיראני, השבויים והנעדרים והאנטישמיות הגואה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר הכנסת לוי וקנצלר גרמניה שולץ (צילום: בועז ארד )

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, נועד היום (רביעי) לפגישה מדינית בברלין עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, בארמונו. ח"כ לוי הוא האישיות הישראלית הבכירה הראשונה שנפגשת עם הקנצלר מאז היבחרו של שולץ לתפקיד לפני כחודשיים.

יו"ר הכנסת שוחח עם הקנצלר על מגוון נושאים העומדים על הפרק, בהם האנטישמיות הגואה בעולם, ובאירופה בפרט; המו"מ לחזרה להסכמי גרעין, בו גרמניה משמשת כשותפה בכירה; וטיפול בסוגיית השבויים והנעדרים.

לוי ושולץ קיימו את פגישתם ערב יום השואה הבינלאומי, כחלק מביקור יו"ר הכנסת בגרמניה, שפסגתו צפויה מחר, עת ינאם בפעם הראשונה בהיסטוריה ובעברית יו"ר כנסת ישראל מול מליאת בית הנבחרים הגרמני.

(צילום: בועז ארד )

בנושא הגרעין האיראני הדגיש לוי בפני הקנצלר את חשיבותה של גרמניה בתהליך, לנוכח השיחות המתקיימות בווינה ואת העובדה שישראל לא תוכל להסכים למצב שבו איראן תפתח נשק גרעיני.

יו"ר הכנסת התייחס גם לתקריות האנטישמיות הגוברות בעולם בכלל וברחבי אירופה בפרט, במיוחד לאחר מבצע שומר החומות, וציין כי "גרמניה היא מובילת דרך במלחמתה הבלתי מתפשרת באנטישמיות ובשימור זיכרון השואה".

בפגישתם ביקש לוי משולץ סיוע בטיפול בסוגיית השבויים והנעדרים בישראל: "לאור הצלחת העבר של המתווכים הגרמנים בעסקות חילופי שבויים, נודה לעזרתכם הנוספת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר