"מערערים את יסודות היהדות"

הרבנים הראשיים נגד מתן כהנא: "הרס הדת ובכייה לדורות"

הרבנים הראשיים, הראש"ל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, מפרסמים מכתב משותף וחריף נגד רפורמות הדת של השר לשירותי דת, מתן כהנא: "מאבק על עצמאות הרבנות. חותמים בצער על הרס הדת" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים (צילום: יעקב כהן)

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, מפרסמים מכתב משותף וחריף נגד רפורמות השר לשירותי דת, מתן כהנא: "מאבק על עצמאות הרבנות. חותמים בצער על הרס הדת". יצוין כי ביום שלישי בשבוע הבא תתקיים עצרת זעקה של בראשות גדולי ישראל והרבנים הראשיים, בהשתתפות מאות רבנים, נגד רפורמות הממשלה.

בפתח מכתבם כותבים הרבנים הראשיים: "צר לנו לראות כי בעת האחרונה החלו גורמים שונים, חלקם לאו דווקא נזקקים לרבנות ואינם מהחפצים ביקרה, להתערב בענייניה, לקבוע את דמותה ולנסות לכוון דרכה".

"המעשים שנעשו לאחרונה מלמדים על מאבק על עצמאות הרבנות בישראל", כותבים הרבנים ותוקפים את רפורמות הממשלה: "חדשות לבקרים עולים על שולחן מקבלי ההחלטות רעיונות וחוקים שיש בהם שינוי המצב הקיים, כרסום במעמדם של רבני ישראל והרס היחסים בסוגיות דת ומדינה".

באשר לרפורמת הכשרות, תוקפים הגר"י יוסף והגר"ד לאו כי מדובר: "ההפקעת סמכותם של הרבניים המקומיים במתן כשרות. אין צורך להכביר במילים על הפגיעה בכשרות ובאזרחי ישראל שנגרמת מכך".

הגר"ד לאו בריאיון מיוחד לישי כהן

הרבנים מתייחסים לרפורמת הגיור שמוביל כהנא וכותבים: "עתה פונים הם בהצעות חוק לאפשר לכל מאן דבעי לעמוד בשער הכניסה לעם ישראל, ובכך מערערים הם את יסודות טהרת וייחוס העם היהודי בארץ ובתפוצות, דבר שיגרום בכייה לדורות".

לדבריהם: "ענייני הגיור הם המחסום בפני התבוללות, עליו שמרו במשך כל הדורות, וכעת מבקשים לעוקרו במצח נחושה, בניגוד לעמדת ההלכה ולדעת כל גדולי ישראל ורבני ישראל בארץ ובתפוצות".

המכתב המלא

בסיום מכתבם מצטטים הרבנים ממגילת אסתר וכותבים: '"לך כנוס את כל היהודים' הורו לנו קדמונים. זו העת להתכנס ולהשמיע את הקול שיביע את כבוד התורה של ארץ הקודש. אנו קוראים לציבור רבני ישראל להתכנס ולעמוד על נפש האומה. להודיע קבל עם ועדה את דעתנו דעת תורה ש"זאת התורה לא תהא מוחלפת".

את מכתבם חותמים הרבנים: "החותמים בצער על הרס הדת ולמען ביצור חומת התורה וכבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר