סערת ביטול הבידודים

המורים חוששים להידבק; זעם על ד"ר פרייס

מזכ"לית הסתדרות המורים טוענת שמלמדי ישראל הופקרו; ראש שירותי בריאות הציבור מותקפת על שיחה שספק אם הייתה; ואת מי שרת החינוך תוקפת? עושים סדר בסערה (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

בית הדין לעבודה החליט בשעה מוקדמת הבוקר (חמישי) להוציא צווי מניעה למורי ישראל ולחייב אותם להגיע לעבודה, על אף דרישת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שישארו בביתם, לאחר ההחלטה הסופית להתחיל את מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך.

מזכ"לית הסתדרות המורים, שבטוחה שהמתווה יוביל לעלייה משמעותית בהדבקה, תקפה בריאיונות בכלי התקשורת את התנהלות הממשלה: "המסר להורים - תדביקו מורים. משרד החינוך לא מקבל קהל, אבל את עובדי ההוראה שמים בקו האש. בהחלטה הזו השרה (יפעת שאשא ביטון; ד"ה) הפקירה אותנו. אני מייצגת ציבור עובדי הוראה שמופקרים, ומי שעומד בראש המשרד הייתה צריכה לדאוג להם בראש ובראשונה. הם מרגישים שהפקירו אותם בשדה הקרב".

בן דויד התייחסה בריאיונות גם לדיווח אמש ב-'Ynet' לפיו ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתנגדה לפתיחת המתווה בשיא גל התחלואה וכשבתי החולים מלאים, ביקשה ממנה לנסות למנוע את קיומו דרך איומי השביתה: "יש פה ספין ועליהום על אישה מקצועית. לדרג הפוליטי אין תשובות, אז זה מה שהם עושים. אלרעי פרייס מעולם לא פנתה אליי, זו אני שיוזמת את השיחות. היא לא ידעה על ההחלטה שלי, נראה לכם שאני מתייעצת איתה אם לנקוט צעדים?".

לד"ר אלרעי פרייס יש מבקרים רבים בקרב שרי ממשלת בנט-לפיד, שדוגלים בשחרור המשק מהגבלות כמה שניתן, ואחת מהמבקרות היא שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון. אמש, כשפורסמה שיחת אלרעי פרייס ובן דויד לכאורה, תקפה שרת החינוך: "יש פה סיטואציה לא מקובלת שפקידה ועובדת ציבור במשרד אחד מתקשרת עם יו"ר ועד עובדים של ארגון אחר. ההתנהגות שלה חצתה כל קו אדום".

שאשא ביטון טענה שהביקורת נגדה במשרד הבריאות משרתת את הליכוד: "הם הוציאו הודעה רשמית לפני חודשיים: 'השרה מכחישת הקורונה התעוררה רשמית'. האם, אי פעם בתולדות המדינה, הייתה הודעה רשמית של משרד שמתבטאת ככה? זה יושב במדויק על הקמפיין שמובילה הליכוד נגדי. זו אותה שפה, אותה טרמינולוגיה". את הדברים אמרה בשיחה עם כתב 'ידיעות אחרונות', כחלק מריאיון שיתפרסם בסוף השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר