בשיא החורף

זעם בי-ם: מאות משפחות חרדיות נותרו בשבת ללא חשמל

מאות משפחות בשכונות החרדיות בעיר ירושלים נותרו השבת ללא חשמל: "אנחנו עם תינוק בן שנה, עברה עלינו שבת קרה וחשוכה מאד", סיפרה אם כאובה • חברת חשמל: "מדובר באירוע חריג" (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מאות משפחות שמתגוררות במספר שכונות בירושלים סבלו במהלך סוף השבוע מהפסקת חשמל שנמשכה שעות רבות, אל תוך השבת.

מדובר בין היתר בתושבים בעלי משפחות וילדים קטנים שמתגוררים בשכונת רמות, גאולה, מאה שערים ובר אילן, אשר נאלצו לשהות בקור הירושלמי בבית חשוך, וללא אמצעי חימום ובתנאים קשים.

אחת מתושבות שכונת רמות ב' מספרת בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בשכונה בה היא מתגוררת נותק זרם החשמל ביום שישי בשעה 15:00, כשעה וחצי לפני כניסת השבת, וכי הם נאלצו לקחת את האוכל ולהניח אצל השכנים שכן נשארו עם חשמל בצורה חלקית בלבד.

לדבריה: "אנחנו עם תינוק בן שנה וילד נוסף שעברה עלינו שבת קרה וחשוכה מאד, כאשר רק בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר החשמל חזר, לנו ולתושבים נוספים בשכונת רמות א' וב'".

תושב שכונת גאולה מספר אף הוא בשיחה ל'כיכר השבת'. "אני גר ברחוב יעקב מאיר בירושלים, ומיום שישי בשעה 13:00 נותרנו כל המשפחה ללא חשמל במשך כל השבת".

לדבריו גם תושבים ברחובות הסמוכים, אברמסקי וראשית חכמה, ואף באזור רחוב בר אילן שהו במשך כל השבת ללא חשמל, כל זאת בנוסף לעשרות תושבים בתוככי שכונת מאה שערים שנשארו מנותקים מזרם החשמל כבר מיום חמישי.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "עובדי חברת החשמל פועלים במתכונת מתוגברת לתקן הפרעות באספקת החשמל כתוצאה מגיל הקור. מדובר באירוע חריג שלא מאפיין בשום צורה שהיא את איכות השירות בירושלים. וראייה לכך שגם המתלוננים מעידים כי לא זכור להם מצב כזה. הנסיבות, שבראשן גל קור שנשמשך כבר שבועיים, קור חריג שכמוהו לא נרשם 32 שנים, הביאו לשבירת שיאי צריכה לחשמל של כל הזמנים פעמיים בשבוע ושינוי הרגלי צריכה.

"בשעה זו פועלים להחזרת האספקה בישובים החרדים בהם לא ניתנה גישה בשל השבת. כמובן שחברת החשמל תנתח את כל האירועים ובהתאם ינתנו פתרונות. בשעה זו פועלים צוותי החברה גם בשכונות החרדיות לתיקון הנזקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר