לאחר המפלה

מחר: חברי הכנסת יצביעו שוב על חוק הגיוס

שר הביטחון, בני גנץ, מתכוון להעלות מחר להצבעה מחודשת את חוק הגיוס לאחר שנפל במליאה לפני כשבועיים • לחץ על חברי הכנסת הערבים שלא ימנעו בהצבעה הדרמטית (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון לאחר נפילת החוק, לפני כשבועיים (צילום: ערוץ הכנסת)

שבועיים לאחר הדרמה במליאת הכנסת עת חוק הגיוס נפל לאחר שהקואליציה לא הצליחה להשיג לו רוב, שר הביטחון, בני גנץ, מתכוון להעלות מחר (שני) את חוק הגיוס להצבעה מחדש, בתקווה שהפעם החוק יעבור.

בקואליציה מפעילים לחץ על סיעת רע"מ בכדי שכל חברי הכנסת שלה יצביעו בעד החוק, כך גם על ח"כ ג'ידא רחנאווי זועבי ממר"צ שהצביעה בהצבעה הקודמת נגד החוק, וגררה סערה בתוך הקואליציה.

כזכור, לפני כשבועיים החוק נפל במליאת הכנסת, וראשי הקואליציה, נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ הודיעו כי יפעלו להעלות את החוק מחדש בתוך שבועות.

לפני כשבועיים הממשלה אישרה את החוק בהצבעה טלפונית והחוק יגיע כאמור מחר להצבעה מחודשת במליאת הכנסת.

לאחר שהצביעה נגד החוק, הסיבה ח"כ זועבי - באולפן ynet - את פשר ההצבעה: "עשיתי כמצפוני ורציתי להעביר מסר של מחאה כנגד מה שקרה בשבוע שעבר". היא התכוונה למה שכינתה "מדיניות ברוטלית כנגד אזרחים ערבים בדואים בנגב של הממשלה ושל הקואליציה שאני יושבת בה".

בני גנץ, הציג את החוק במליאת הכנסת, שעות לפני שנפל, ואמר: "על מנת להשיג את יעדי הגיוס, פועלים בצה"ל להרחבת מסלולי שירות מותאמים לציבור החרדי, שיבטיחו שמי שנכנס חרדי ישמור על זהותו. ישנם גם מנגנונים שמטרתם להבטיח עמידה ביעדים כדי שנשמור על הצרכים הביטחוניים. חבריי החרדים הנמצאים פה במליאה – אני בטוח שלא נגיע לשימוש בהם. אני רואה אתכם ואת החברה שאתם מייצגים שותפים מלאים בתהליך שבו נשמור על עולם התורה, ונשמור על עוצמתה ולכידותה של ישראל".

לדבריו: "הצעת החוק אינה עומדת בפני עצמה. אנו נמצאים בתהליכי הקמה של צוות ממשלתי שיקדם מתווה שירות חדש וכולל למדינת ישראל. מתוך ראיה שרוב מוחלט חייב לשרת, אך לא כולם חייבים או יכולים לשרת בצה"ל. במסגרת המתווה, צה"ל יקבל קדימות בתהליך האיתור, ומי שישרת יותר ובשירות קרבי יותר, יתוגמל יותר.

"זוהי אחת הרפורמות המורכבות, החשובות והמשמעותיות לביטחון ישראל ולחוסנה של החברה הישראלית. לצערי, ישנם עיכובים בהתנעתה – אבל אני מתכוון לעמוד על כך שהיא תתקדם. המשימה המונחת בפנינו בשנים הקרובות – היא לשמור על צה"ל כצבא העם שיכול למלא את משימתו בשמירה על הביטחון, ולצד זאת לשמור על החברה הישראלית כחברת כל שבטיה, ולא להפוך אותה לחברת שבטים".

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, איים על חברי הכנסת מרע"מ כי אם יצביעו בעד חוק הגיוס, הרי שמשפטנים וחברי כנסת מטעם ש"ס יעתרו לבג"צ בכדי לחייב גם את הצעירים הערבים להתגייס לצה"ל.

במהלך הדיונים על חוק הגיוס, תקף ח"כ דרעי: "לחבריי מרע"מ, שאני מכבד את אמונתם כמוסלמים. אני הנחתי את ח"כ משה ארבל ועוד צוות של משפטנים, יש קווים אדומים שאנחנו לא נעבור עליהם. אין לכם שום זכות מוסרית להחליט בשביל החרדים ובשביל היהודים מי ישרת בצבא עשאתם לא משרתים בצבא".

דרעי פנה לחברי רע"מ: "אם אתם תרימו יד בעד החוק הזה, אנחנו לא נרפה מבית המשפט העליון כדי שיגייסו את הערבים לצה"ל כדי שנראה את השוויון ונראה את ממשלת השינוי שתבוא ותגיד למה הערבי לא ישרת ולמה החרדי ישרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר