נעצר ושוחרר בהגבלות

עו"ד חרדי חשוד שהסב דו"חות מהירות - על שם תושב חוץ

ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים נחקר החשד כי עורך דין חרדי הסב דו"חות מהירות ממצלמות מהירות - על שמו של תושב חוץ, וכך לקוחותיו ניצלו מהנקודות; הוא נעצר ושוחרר עם הגבלות (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דברות המשטרה)

ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים נחקרת בחודשים האחרונים פרשה חדשה, במסגרתה, על-פי החשד, עורך דין חרדי הסב דו"חות מהירות ממצלמות מהירות שנרשמו לחלק מלקוחותיו - על שמו של תושב חוץ.

הרווח מהמהלך היה שבעבירות מהירות נייחות, יכול בעל הרכב להגיש בקשה להסבת הדו"ח על שמו של אדם אחר בטענה שלא הוא זה שנהג ברכב, ועו"ד היה טוען כי הלקוח שלו לא נהג ברכב במהלך קבלת הדו"ח, אלה התושב חוץ היה הנהג והוא זה שביצע את העבירה.

העו"ד הסתמך על כך שהתמונות ממצלמות המהירות לא יכולות להוכיח מי נהג ברכב בזמן ביצוע העבירה וכך פעמים רבות הבקשה היתה מאושרת והנהגים היו ניצלים מהנקודות של הדו"ח.

מתוקף זכויותיהם של עולים חדשים המחזיקים ברישיון נהיגה מחו"ל, יש תקופה מוגבלת בה בעבירות תנועה מסוימות לא נרשמות לנהגים נקודות, והם רק משלמים את הקנס.

במשטרה חושדים כי הפרקליט ותושב החוץ סיכמו כי הוא "ייקח על עצמו" את קנסות המהירות שנרשמו לרכבי הלקוחות של עורך הדין.

חוקרי הימ"ר גילו כי אותו עולה חדש טען בתצהירים שהוגשו לאגף התנועה כי הוא נהג במהירות בישראל, בזמנים שבהם על פי רישומי משרד הפנים, הוא בכלל שהה בחו"ל. ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים חושדים שהתופעה רחבה הרבה יותר ומנסים לאתר חשודים נוספים.

את המעצר של עורך הדין החרדי חשף בסוף השובע העיתונאי לירן תמרי ב'ידיעות ירושלים'. עורך הדין נעצר לפני מספר שבועות ומאז שוחרר לאחר שבית המשפט אסר עליו לעבוד כעורך דין למשך חודשיים.

בדיון הראשון בבקשת להארכת מעצרו של עורך הדין אמר נציג המשטרה שהחקירה עוסקת בחשדות של קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ושבועת שקר. על פי החשד, המשיב שותף במיזם של הסבת דו"חות נהיגה של לקוחות על שם חשוד נוסף בתיק החקירה, שהוא בעל רישיון נהיגה זר, ומכאן שהנקודות לא עליו ולא ניתן לשלול אותו.

הוא ציין כי מדובר במשיב שהוא עורך דין, וסיפר כי בוצע ניסיון חיפוש בביתו ומשרדו של המשיב. המשיב לא שיתף פעולה בחיפוש ומסר כי אינו מתגורר בדירה וכן לא מסר כתובת של משרדו.

השופט כתב בהחלטתו בדיון כי המשיב החשוד בקבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ושבועת שקר. הוא ציין עוד כי הוא חשוד שהחתים וקשר קשר עם אחרים ליתן תצהירים כוזבים על מנת להסב דוחות תעבורה. החשד הסביר כנגד המשיב קיים כעולה ממסמכים, מדובר בעבירה המגלמת בחובה מסוכנות בפרט לנוכח העובדה כי מדובר בעורך דין וכאשר התוצאה של מעשיו הנטענים הינה שאנשים עם עבר תעבורתי משמעותי, ממשיכים לנהוג ולסכן את משתמשי הדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר