נתון מדאיג

10 ילדים אושפזו עם חשד ל"תסמונת פימס"

במשרד הבריאות מודאגים מכך שבימים האחרונים חלה קפיצה דרמטית במספר הילדים שחוו את תסמונת פוסט הקורונה - פימס • עדכונים חדשים על תת-הזן החדש והשפעתו (קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בית חולים קפלן בזמן קורונה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

הגל החמישי בישראל: בשבוע האחרון, אושפזו עשרה ילדים עם חשד לתסמונת פימס - תסמונת המצויה אצל ילדים לאחר שחלו בנגיף הקורונה.

על פי הפרסום הערב (ראשון) ב'כאן 11', שישה מהילדים מאובחנים כמעט בוודאות מוחלטת עם פימס, שאר המקרים בחשד גבוה לתסמונת הזו.

על פי הדיווח, לפני שבוע היה רק מקרה אחד של פימס בישראל, לפני ארבעה ימים מספר המקרים עלה לארבעה וכיום כאמור יש 10 מקרים - ולכן מדובר בקפיצה המדאיגה מאוד את רופאי הילדים ומשרד הבריאות, שחוששים כי ייתכן ובשבועות הקרובים נראה עוד מקרים של הידבקות בתסמונת הזו. בשל כך, במשרד הבריאות ביקשו מבתי החולים לדווח על מקרים של פימס כל יום.

יצוין, כי עד כה היו בישראל, 220 מקרים של ילדים שנדבקו בתסמונת הזו, כאשר בגל הדלתא היו כחמישים מקרים כאלו ואף נרשם מוות של אחד הילדים לאחר שנמצא חיובי לתסמונת.

17 ילדים מתוך 177 ילדים מאושפזים נכון להיום במצב קשה במחלקות הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ, מה שכאמור מעלה את הדאגה להתפתחות תסמונת הפימס אצל אותם ילדים.

יצוין, כי תסמונת פימס, היא תסמונת מסוכנת המופיעה אצל ילדים ובבני נוער שחלו בקורונה, כתוצאה מהידבקות בה, איברים שונים בגוף - ובהם הלב, הריאות, הכליות, המוח, העור, העיניים ומערכת העיכול - הופכים להיות דלקתיים. לפי הערכות, כ־75% מהסובלים מהתסמונת לא היו מחלות רקע כלשהן.

במקביל, על פי הדיווח ב'כאן', יש עלייה בשיעור הריצופים עם וריאנט BA.2 ובמשרד הבריאות מודאגים מאוד וחוששים שהוריאנט החדש יעכב את דעיכת גל האומיקרון.

ב-7%-11% מהריצופים שנעשו בשבועיים האחרונים, אותר הזן החדש BA.2. (הסיבה להבדלים בשיעור הריצופים תלויה בשאלה האם מכלילים בהם גם את קבוצת העובדים הזרים שהגיעו מנפאל וחלקם אובחנו כנשאים של הזן. ד"ה) כאשר המספר הרשמי של הנדבקים בזן החדש עד היום הוא 238.

על פי הידוע עד עתה, הזן החדש, הוא אכן מדבק יותר, אך ככל הנראה לא גורם למחלה קשה יותר מזן האומיקרון המקורי. אך חשוב לציין, כי במדינות הסקנדינביות ובאנגליה, דעיכת גל האומיקרון נעצרה כאשר הזן הנ"ל החל להתפשט ואף החלה עלייה בהדבקות.

יצוין, כי בישראל הזן הזה כאמור עדיין לא נפוץ, אך עולה החשש כי אלו שהתחסנו בחיסון הרביעי לא יהיו מוגנים מפני הזן החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר