כל הפרטים

קבינט הקורונה הכריע: התו הירוק יעודכן, אלו ההנחיות החדשות

בתום דיון קבינט הקורונה הוכרע: התו הירוק יעודכן ויבדיל בין מחלימים או מחוסנים ב-2 מנות למחוסנים בבוסטר, ביציאה מהארץ תבוטל חובת בדיקת קורונה • כל הפרטים (קורונה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
תו ירוק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לראשונה מזה שלושה שבועות, התכנס היום (שלישי) שוב קבינט הקורונה לדיון במצב התחלואה בארץ. בסיום הדיון הוחלט על עדכון מתווה התו הירוק.

לפי החלטות הקבינט, התו הירוק המעודכן יחול רק באירועים בסיכון גבוה (אירועי שמחות, מסיבות וכדומה). רשימה מלאה תפורסם ע"י מטה ההסברה לקורונה עם השלמת ניסוח התקנות.

תוקף התו הירוק יעודכן, כך שיוכלו להחזיק בו האוכלוסיות הבאות: מחוסנים בשתי מנות, אשר לא חלפו ארבעה חודשים מהמועד בו קיבלו את המנה השנייה, מחלימים אשר לא חלפו ארבעה חודשים ממועד החלמתם ומחוסנים בשלוש ובארבע מנות חיסון, ללא הגבלת זמן.

עוד הוחלט בנוגע לכניסה לישראל ויציאה ממנה: הארכת התקנות הקיימות בנתב"ג (בכללן חובת הבדיקה לפני הטיסה הנכנסת לישראל וכן חובת הבדיקה עם הנחיתה בנתב"ג) יוארכו עד יום שני הבא בחצות. עוד הוחלט לתקן את התקנות כך שהחל מיום שלישי ז׳ באדר א׳ תבוטל חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני טיסה יוצאת מישראל למי שאינו מחוסן או מחלים, הן לגבי נוסעים והן לגבי אנשי צוות.

הוחלט גם לאפשר לנוסע בעל תסמינים ב-14 הימים שלפני הטיסה לישראל, לעלות לטיסה במידה וביצע בדיקת אנטיגן מוסדית שלילית לאחר תחילת התסמינים (עד עתה נדרש ביצוע בדיקת PCR שלילית לאחר מכן).

החלטות נוספות:

- כניסה למוסדות מגן אבות ובתי קשיש בקהילה תחייב ביצוע בדיקת אנטיגן.

- מומלץ לבצע בדיקת קורונה טרם מפגש עם אדם מבוגר.

- סיוע בקיום אירועים מוגנים - מוסד שיחליט להקים עמדת בדיקות אנטיגן כתנאי כניסה, יקבל סבסוד חלקי מהמדינה.

- תיוותר חובת בדיקה דו-שבועית לעובדים לא מחוסנים במוסדות רווחה, בריאות וחינוך.

ההחלטות ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

המתווה המעודכן ייכנס לתוקף עם פקיעת מתווה התו הירוק המלא ביום ראשון ה׳ באדר א׳ תשפ"ב בחצות הלילה שבין יום א׳ ליום ב׳.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "אנחנו כרגע בעיצומה של המערכה. צפויים לנו עוד שבוע וחצי-שבועיים קשים לפנינו, ולכן, כמו שאמרתי – אני לא רוצה לראות אווירת "סוף קורס", לא בקרב הציבור ולא כאן בחדרי קבלת ההחלטות.

"עכשיו זה הזמן שלנו להדק את השמירה על הפגיעים ביותר, על המבוגרים, כדי לצלוח את הגל הזה. במערכת החינוך אנחנו כבר מיישמים את מתווה "בודקים ולומדים", והמערכת מתפקדת. בימים אלה מחלקים את הערכות, 20 בדיקות לכל ילד בבית ספר יסודי, וזה מאפשר להורים ולתלמידים לשמור על שגרת לימודים וחיים תקינה".

עוד הוסיף בנט: "בשלב הזה, אנחנו כבר יודעים לומר שהחיסונים, בדגש על חיסוני הילדים, מגנים בצורה טובה מפני PIMS, וזו בהחלט בשורה טובה. הדרך שלנו בממשלה היא דרך רציונאלית, מאוזנת ומבוססת עובדות ונתונים.

"אנחנו לא כאלה שאומרים שצריך לרוץ לסגרים כי הקורונה היא סוף העולם, ולא מתבהלים. מצד שני, אנחנו גם לא טוענים שקורונה זו רק שפעת, כי זה פשוט לא נכון. הקורונה היא מחלה שיכולה לפגוע בצורה קשה, וגם להביא למוות. אנחנו בוחרים בדרך המתונה, הנכונה והמאוזנת.

"אנחנו נלחמים כל הזמן לשמור על הכלכלה פתוחה, על המשק פתוח ועל הכל מתפקד. אנחנו ערים לקשיים ולשיח הציבורי, ואנחנו קשובים גם למגזר העסקי. לכן, אני רוצה לומר באופן ברור: הממשלה תסייע לעסקים שנפגעו בצורה קשה בגל הזה. הפרטים עוד נידונים ויסוכמו, אבל זו ההחלטה המשותפת של כולנו. אנחנו לא נשאיר אף אחד מאחור. את הגל הזה אנחנו, בעזרת ה', נצלח ביחד".

בתוך כך, התחלואה בישראל מוסיפה להשתולל. לפי נתוני משרד הבריאות אובחנו אתמול 67,580 בני אדם כמאומתים לנגיף מתוך 256,270 נבדקים - 26.37% מאומתים. מדובר במספר נמוך יותר מהימים שקדמו מה שמלמד על ירידה במקדם ההדבקה שעומד כעת על פי נתוני משרד הבריאות על 0.92.

בחודש האחרון 1,533,676 בני אדם אומתו לקורונה. מדובר ב-52.3% מכלל כל המאומתים מאז תחילת המגפה לפני שנתיים.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 2,788 חולי קורונה, 1,084 מהם במצב קשה. מדובר בירידה לעומת המספר אמש. 247 מתוכם מונשמים, גם כאן מדובר בירידה קלה.

הנתון המדאיג הוא העלייה במספר החולים הקשים בתוך יום. אתמול אושפזו 231 חולי קורונה חדשים במצב קשה – ומדובר במספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. לעומת זאת, כיוון שרבים מהחולים מחלימים במהירות – מספר החולים הקשים הכולל ירד.

אתמול נפטרו 18 מסיבוכי הקורונה ובכך מגיע מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה ל-8,804. משרד הבריאות עדכן נתונים על נפטרים בימים האחרונים ומהנתונים עולה כי ביום שני בשבוע שעבר נפטרו ביממה אחת 42 חולי קורונה – מדובר במספר היומי הגבוה ביותר בגל הזה. בסך הכול נפטרו 546 חולי קורונה בחודש ינואר, אך המספר יהיה ככל הנראה גבוה יותר – כיוון שמשרד הבריאות מעדכן באיחור ניכר על פטירות, לפעמים שבועות לאחר הפטירה.

בישראל קרוב ל-425 אלף חולים פעילים, מרביתם במצב קל מאוד וקל והם נמצאים בבידוד בבתיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר