פירצה חמורה

דיווח: האקרים בשליחות איראן פרצו לשרתי חברת ביטחון ישראלית

האקרים שפעלו ככל הנראה בשליחות איראנית פרצו למערכות המידע של חברת הביטחון 'רפאל'; הם דורשים על המידע המלא 30 מטבעות ביטקוין השווים לכ-12 מיליון ש"ח (דיגיטל)

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

האקרים שפעלו כל הנראה בשליחות איראנית פרצו למערכות המידע של חברת הביטחון הישראלית 'רפאל', כך על פי הפרסום היום (שלישי) של רפי קאהאן ואודי עציון ב'כלכליסט'.

על פי הדיווח, ההאקרים משתייכים לקבוצת Moses Staff שהתפרסמה כבר בעבר בעקבות פריצה למערכות מידע של חברות ישראליות שונות, הם הדליפו ל'דארקנט' - הרשת האפלה חלקים מהמידע הגנוב כשהם דורשים על המידע המלא 30 מטבעות ביטקוין השווים לכ-12 מיליון ש"ח.

ככל הנראה מדובר במידע הכולל רשימות גישה של עובדים למערכות מחשבים פנימיות, כנראה ממערכת Active Directory, זאת בנוסף למצגות עסקיות חסויות, ייתכן שהאקרים אף הצליחו לגנוב תוכניות של מערכת הגנה אווירית שנמכרה לבריטניה.

עם זאת, אין ודאות שהרשומות הללו כוללות גם סיסמאות גישה למערכות של רפאל. האקרים פרסמו סרטון בו נראים צילומי מסך ממה שנראה כמו מערכת הגנה אווירית קרקעית - מערכת ה-GBAD, זוהי מערכת בריטית של טילים נגד מטוסים המשלבת טכנולוגיות של רפאל.

המערכת בוססה במקור על מערכת 'כיפת ברזל' אך אינה זהה לה לחלוטין, עם זאת, אם האקרים הצליחו לפרוץ באופן מלא אליה ייתכן בהחלט שיוכלו לאסוף נתונים על חלק מאופני הפעולה של המערכת הישראלית.

עדיין לא ברור האם אכן מדובר בפריצה חמורה וגניבת חומרים מסווגים או שמדובר בפריצה למערכות חיצוניות שאין בהן מידע של ממש, בחברה הגיבו לפרסום ואמרו כי "מדובר באירוע נקודתי של מידע שהיה ברשת החיצונית של החברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר