שנתיים אחרי

רצח דביר שורק ז"ל; מפקד חוליית המחבלים הורשע

בית המשפט הצבאי הרשיע את המחבל אחמד עצאפרה בגרימת מותו בכוונה של רב"ט דביר שורק ז"ל לפני למעלה משנתיים - במרחק קטן מעמדת הש"ג של היישוב מגדל עוז (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
דביר שורק הי"ד (צילום: משפחתי)

בית המשפט הצבאי הרשיע אתמול (שני) את המחבל אחמד עצאפרה בגרימת מותו בכוונה (המקבילה לעבירת רצח באיו"ש) של רב"ט דביר שורק ז"ל לפני למעלה משנתיים, בנוסף הורשע בשתי עבירות נוספות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות.

כזכור, דביר שורק נרצח בדם קר לפני כשנתיים, כ-100 מטרים בלבד מעמדת הש"ג של היישוב מגדל עוז בו למד. על פי התחקיר, שורק היה בדרכו חזרה לישיבה לאחר שנסע לירושלים לקנות ספרים כמתנה למוריו. המחבלים שהבחינו בו בכביש העולה למגדל עוז ראו אותו, דקרו ורצחו אותו.

הריסת בתי המחבלים לפני כשנתיים (צילום: דובר צה"ל)

בית המשפט קבע כי הנאשם היה מפקד החוליה הצבאית מטעם החמאס, בה היו חברים, בין היתר, שני נאשמים נוספים, אשר דקרו את דביר ז"ל. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום בו בוצע הפיגוע ולא היה זה שדקר בפועל את דביר ז"ל.

נציר עצאפרה וקאסם עצאפרה, שני הנאשמים אשר ביצעו את הדקירה בפועל, הורשעו ברצח דביר ז"ל ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות אחרי שהודו בכתבי האישום שהוגשו בעניינם. על הראשון נגזר עונש של מאסר עולם ו-40 שנות מאסר נוספות ועל השני נגזר עונש של מאסר עולם ו-20 שנות מאסר נוספות.

יוסף זהור, חבר חוליה נוסף אשר לא נכח בפועל במקום ביצוע הרצח, הורשע אחרי ניהול הוכחות ברצח דביר ז"ל ובשורה של עבירות ביטחוניות נוספות ונגזר עליו עונש של מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות. על כל אחד מאלה שנגזר דינם עד כה הושתו גם פיצויים משמעותיים בסך מיליון וחצי ש״ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר