נגד נתניהו?

'תקווה חדשה' יוזמת: הכפלת הקלון ל-14 שנים

מפלגת 'תקווה חדשה' מקדמת הצעת חוק חדשה - להכפיל את תקופת הקלון משבע שנים - ל-14 שנים; מגישת החוק ח"כ מיכל שיר דוחה את הטענות כי מדובר בחוק נגד נתניהו (בארץ)

סער ונתניהו. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מפלגת 'תקווה חדשה' מקדמת הצעת חוק חדשה - להכפיל את תקופת הקלון משבע שנים - ל-14 שנים, כך פרסמה הערב (שלישי) דפנה ליאל ב'חדשות 12'.

בעוד החוק שאוסר על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה - תקוע, במפלגתו של גדעון סער מקדמים את החוק החדש, באמצעות ח"כ מיכל שיר.

ההצעה, כך לפי הדיווח, תעלה ביום ראשון הקרוב לוועדת שרים לחקיקה וזוכה לתמיכה של מפלגות בקואליציה ושל גדעון סער, שר המשפטים ויו"ר הוועדה השרים לחקיקה.

היוזמה החדשה, צפויה כמובן להשפיע גם על בנימין נתניהו, במיוחד אם יגיע להסדר טיעון במשפטו.

בהסבר להצעת החוק נכתב כי המטרה היא "לחזק את טוהר המידות בקרב נבחרי הציבור, והגברת אמון הציבור בנבחריו. שחיתות כשלעצמה הנה תופעה פסולה שיש לעקור מהיסוד, קל וחומר כשמדובר על שחיתות בעמדות מפתח במדינה".

עוד היא מסבירה כי "קיים טעם נפגם בכך שנבחר ציבור שהורשע, בעבירה שיש עמה קלון, שאותו אדם ישוב לתפקיד ציורי ולעיתים אף לאותו תפקיד בו בוצעה העבירה. חזרתו של נבחר ציבור רק שבע שנים לאחר שסיים לרצות את עונש המאסר, מעלה חשש גדול לביצוע עבירות נוספות. ואף שוחקת את אמון הציבור בנבחריו".

לפי הדיווח של דפנה ליאל, ח"כ שיר דוחה את הטענות שמדובר בחוק פרסונלי נגד נתניהו ואומרת כי "הצעת חוק תמיד נולדת מתוך הכרח ומתוך כורח המציאות. לא כל דבר קשור לנתניהו. במקרה הזה אנחנו עדים לכך שיש נבחרי ציבור שכבר השתמשו לרעה בכוחם. אנחנו רואים שבע שנים של קלון לא עובד בהרבה מאוד מהמקרים ויש צורך בהארכה ל-14 שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר