חסר תקדים

שבעה שרי שיכון נגד שקד: הרחיבי את קריית יערים

אי-אישור הרחבת קריית יערים: שבעה שרי שיכון בעבר חתמו על מסמך הקורא לשרת הפנים שקד לאשר את הרחבת היישוב 'קריית יערים'. במכתב נכתב כי "מדובר צורך קיומי בסיס" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

שבעה שרי שיכון הוציאו מכתב בו קראו לשרת הפנים איילת שקד לאשר את הרחבת היישוב קריית יערים. על המכתב, חתמו שרי הפנים לשעבר נתן שרנסקי, הרב יצחק לוי, יעקב ליצמן, אריאל אטיאס, אפי איתם, יואב גלנט ואורי אריאל.

במכתב נכתב כי "מדובר בצורך קיומי בסיסי עבור קריית יערים ואי אפשר להתעלם ממנו".

המכתב יוצא לאחר שהוועדה הגאוגרפית במשרד הפנים החליטה להמליץ לשרה שקד שלא להרחיב את קריית יערים, בזמן שליישוב הסמוך, לאבו גוש אושרה ההרחבה לאותו תא שטח גיאוגרפי. ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ מנהל בימים אלו מאבק נגד המלצות הוועדה ולשם כך הוא מגייס את כל מי שרק אפשר.

במכתב מציינים שרי השיכון לשעבר כי בשנת 1999 מנה היישוב קריית יערים-טלזסטון כ-2,350 איש עם קצב גידול גבוה שבעקבותיו משרד השיכון החל לבחון אפשרויות עתידיות להרחבת היישוב. לשם כך הוכנה תכנית אב לפיתוח קריית יערים עם התייחסות פרטנית לכל ההיבטים המקצועיים כמו דמוגרפיה, חברה, כלכלה, תחבורה, יועצי נוף, יועצי פרוגרמה, תשתיות, איכות סביבה ועוד.

השרים לשעבר קראו לשקד; "יש להעביר לקריית יערים את שטחים 9, 10, 13. הדו"ח המקיף והממצה נתן מענה לכל השאלות והדיונים בעקבות תמ"א 35, ולכל החששות שעלו במשך השנים".

"בשל העובדה שהיום היישוב מונה מעל 7,300 איש, גידול של מעל 300 אחוזים, מציינים במכתב שרי השיכון לשעבר כי הנחיצות להרחבת היישוב שהייתה תקפה כבר לשנת 1999 הופכת לקריטית יותר בחצי שנה האחרונה, וכי חשוב לתת עדיפות עליונה לרציפות התכנונית והמקצועית."

עוד נכתב כי "התעלמות הדרג הממשלתי מהחלטות מקצועיות שאושרו לפני שני עשורים מחריבה את האסטרטגיה ארוכת הטווח שעומדת בבסיס התוכנית לפיתוח ההתיישבות. עבור היישוב מדובר בצורך קיומי בסיסי שאי אפשר להתעלם ממנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר