מיליונים תוך יומיים

הקצין בראיון: כך הופצו מיליוני ערכות הבדיקות לכל הארץ

ההוראה הונחתה, ואנשי פיקוד העורף יצאו לשטח. תוך ימים אחדים הופצו מיליוני ערכות בדיקות קורונה לגילי 0 עד 3 בכל הארץ. בראיון ל'כיכר השבת' מעניק הקצין הלוגיסטי הצצה למערך (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
קצין הלוגיסטיקה של פיקוד העורף, אלוף-משנה אמיל אזרן (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90/ דובר צה"ל)

בסוף השבוע שעבר הטיל ראש הממשלה, נפתלי בנט, על 'פיקוד העורף' את מלאכת חלוקת ערכות בדיקות האנטיגן לגילאים הנמוכים 0 עד 3. קצין הלוגיסטיקה של פיקוד העורף, אלוף-משנה אמיל אזרן, שפיקד על מערך חלוקת ערכות הבדיקות לרשויות המקומיות, מסביר בריאיון מיוחד ל'כיכר השבת' על אופן הפעלת המערך והדרכים שבהן הוא פועל.

כזכור, במסגרת מתווה החינוך החדש, כשלושה מיליון וחצי תלמידים בבתי הספר ברחבי הארץ יאלצו לערוך בדיקות אנטיגן פעמיים בשבוע. במערכות החינוך לגילאים הגבוהים, מספר התלמידים ידוע והוסדרה צורת חלוקה של הבדיקות.

אך מנגד, במערכות הפרטיות, המיועדות לגילאים הנמוכים וכוללות גנים, מעונות ופעוטונים, אין הסדרה ברורה. ידוע כי ישנן כחצי מיליון פעוטות במערכות אלו, אך המספרים המדויקים אינם ידועים. בשל כך, הוחלט במערכת המדינית להפעיל מתווה ייחודי במסגרתו בדיקות האנטיגן יחולקו בנקודות חלוקה להורים. הפעלת המערך כולו הוטלה על 'פיקוד העורף'.

מערך חלוקת הבדיקות הושלם בתוך ימים ספורים. "בשבוע שעבר, ביום חמישי, קיבלנו החלטה עם הדרג המדיני לחלק ערכות בדיקה לגילאי 0-3, נדרשנו לטפל בה ולתת לה מענה מיידי, מאחר שהבנו שיש לחץ לחלק במהירות את הערכות", מספר אזרן.

"התחלנו לחלק ביום ראשון, תוך מאמץ נרחב להשלים את המשימה במהירות האפשרית. החלוקה התקיימה בשיתוף פעולה של כל הגורמים שלנו, החיילים ואנשי הקבוע, ובנוסף גייסנו מילואים. ביום שני אחרי הצהרים כבר סיימנו כמעט את כל החלוקה, אך היו עוד השלמות, כך לדוגמה ביום שלישי חולקה השלמה לירושלים".

למעלה משלושה מיליון ערכות חולקו עד כה, זאת בנוסף לכשני מיליון ערכות שחולקו דרך בתי הספר. לכמה זמן יספיקו הערכות שחולקו? לדברי הקצין הן תספקנה לשבועיים. "ככל הנראה בקרוב יתקבלו החלטות לגבי אופן החלוקה בהמשך".

מערך החלוקה כולו בוצע תוך שיתוף פעולה הדוק בין פיקוד העורף לרשויות המקומיות. "מראש אפיינו איזו כמות נדרשת לכל רשות, תוך תיאום עם הרשויות עצמן. ולכמות הזו הוספנו עוד מעט כך שיהיה מספיק לכולם". בחלק מהרשויות ביקשו מאנשי פיקוד העורף לסייע גם בחלוקה עצמה ברשות.

מאיפה מחו"ל הבדיקות מגיעות? האם יש מספיק בדיקות בישראל? ביררנו. אזרן לא נקב במספר מדויק אולם העיד כי הכמות מספקת לטווח הנראה לעין. "יש כמות גדולה של בדיקות. נעשה מאמץ מדיני גדול מאוד. יחד עם כל התוכניות שפעלו עד כה הגענו כבר לכ-47 מיליון בדיקות.

"בנוסף, יש לציין לשבח את כלל ההתייחסות המדינית לחלוקה לחינוך ולרווחה ולכלל הציבור, חלוקה שזורמת באופן שוטף", אמר, "פיקוד העורף עובד בשיתוף פעולה מצוין עם הרשויות ועם משרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר