סדקים בקואליציה

הממשלה תדון בחוק שמקדמת שקד; מרצ: "קו אדום"

מחר צפויה הממשלה לדון בחוק האזרחות אותו מקדמת שרת הפנים יחד עם גורמים באופוזיציה • באגף השמאלי בממשלה מבקרים את הדיון הצפוי ואמרים כי זהו "קו אדום" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הורביץ ושקד (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מתיחות בקואליציה: מחר (ראשון) צפויה הממשלה לדון בחוק האזרחות אותו מקדמת שרת הפנים איילת שקד. באגף השמאלי בממשלה, במיוחד בסיעות מרצ ורע"מ, זועמים על ההחלטה לדון מחר בנושא, ובמרצ אומרים כי החוק עבורם הוא "קו אדום".

במסגרת הדיון מחר, צפויה הממשלה לדון בשני עררים שהגישו נגד החוק המפלגות 'יש עתיד' ו-'מרצ', ושרת הפנים מתכוונת לקדם את החוק במהלך השבוע למליאת הכנסת.

להצעת החוק של השרה שקד הוצמדו שני חוקים זהים של חברי כנסת מהליכוד והציונות הדתית, בין היתר בכדי לנסות ולהרוויח קולות ממפלגות הימין שנמצאות באופוזיציה.

"איילת שקד עושה דרך מסוכנת מאוד, להעביר חוק בקולות האופוזיציה זה פוגע במה שהביא להקמת הקואליציה התגובה שלנו תהיה קשה וכואבת, היא צריכה לדעת שיהיה לזה מחיר" אמר הערב (מוצ"ש) יו"ר מרצ ניצן הורביץ בריאיון לערוץ 12.

בשבוע שעבר אמרה השרה תמר זנדברג כי "אנחנו הצבענו בזמנו בעד החוק, אקט שהיה מאוד קשה לנו ברמה האידיאולוגית והערכית. שרת הפנים לא קיימה את המתווה כפי שהבטיחה, ואנחנו הגשנו את הערר במטרה לוודא שמה שסוכם באמת ימשיך בקו הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר