משיב לביקורת

בנט על הזינוק במחירים: "כמו שהורדתי את הגבינה הצהובה"

במהלך ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנט לעליית המחירים וטען כי הדרך להורדתם הוא על ידי תחרות "כמו שעשיתי עם מחירי הגבינה הצהובה" • לדברים המלאים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט, היום (צילום: משרד ראש הממשלה)

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לנושאים שעומדים על סדר היום ופתח בנושא האיראני ואמר כי "הצירים של האיומים על מדינת ישראל היא איראן. אנחנו, כממשלה, נושאים באחריות להתמודד עם הגרעין האיראני, וכמובן עוקבים מקרוב אחר המתרחש בשיחות וינה."

"עמדתנו ידועה וברורה - הסכם, בתנאים המסתמנים, יזיק להתמודדות עם תכנית הגרעין. מי שחושב שהסכם יגביר את היציבות - טועה. הוא יעכב זמנית את תחום ההעשרה, אבל כולנו באיזור נשלם על כך מחיר כבד, חסר פרופורציה".

עוד טען כי "בשבועות האחרונים, דווקא בזמן המשא ומתן, איראן מגבירה את האגרסיביות שלה ומפעילה טרור שוב ושוב באיזור, כפי שכולם ראו. כך מנהלים משא ומתן בנוסח טהרן. בימים אלה אנחנו סוגרים פערים, ובונים את עצמתה הצבאית של ישראל לשנים ואפילו עשורים קדימה. ישראל תשמור על חופש פעולה, בכל מקרה, עם או בלי הסכם. כל משקיע בר דעת מבין שההשקעה במשטר האיראני, בכלכלה האיראנית, זו לא השקעה נבונה, לא לטווח ארוך ואפילו לא לטווח הבינוני".

בנוגע למחירים הגבוהים אמר כי "אני מקווה שבקרוב תהיה בשורה, בטח במוצרי המזון. אנחנו מרגישים את עליית המחירים כי היא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה. בשנים האחרונות בארץ כוח הקנייה ירד באופן יחסי, אני שמח לראות שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נכונה וביקורתית. אנחנו בממשלה כבר פותחים חסמים ומגבירים תחרות. ברגע שנפתחת תחרות המחירים יורדים, לכן מעבר לפעולות קצרות הטווח הפתרון האמיתי הוא לאתר את אותם כיסים נטולי תחרות ולייצר בהם תחרות".

"בסוף מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר - תחרות, תחרות, תחרות. פה אני רוצה לפנות למשרדי הממשלה - צריך להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. אל תפחדו! תהיו נועזים. תקן שטוב לגרמנים או לשבדים, כנראה מספיק טוב גם לישראלים. לפער של 150% במחיר של משחת שיניים, למשל, אין הצדקה".

עוד אמר כי "אני זוכר שאני כשר כלכלה הורדתי את מחיר הגבינה הצהובה. איך? פתחתי את שוק הגבינות לייבוא ולתחרות, נכנסה גבינה צהובה מפולין והורידה גם את המחיר של הגבינות הישראליות. אנחנו צריכים לראות את המצב כהזדמנות. הזדמנות לטפל בכשלים מבניים, ארוכי טווח, שהביאו לעשור של התייקרויות. יש לממשלה הזאת הזדמנות יוצאת דופן להקטין את ההשפעה של לוביסטים ובעלי עניין, ולפעול לטובת הציבור, לטובת כלל אזרחי ישראל. כך נעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר