צפו בוידאו

"פלאשבקים מסיפורים ששמעתי", תיאר קושניר לחברי הוועדה

את דבריו בפתח וועדת הכספים של הכנסת מיקד אלכס קושניר מישראל ביתנו, שראש מפלגתו עדיין לא הגיב לסערת פגסוס הדרמטית, לפרסומים המטרידים מהבוקר ותיאר את הפלשבקים שקיבל (בכנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דיוני וועדת הכספים, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

את דיוני וועדת הכספים היום (שני) פתח חבר הכנסת אלכס קושניר, בסערת NSO על ריגולי המשטרה לכאורה כנגד עשרות בכירים ואזרחים. "אני לא יכול שלא להתייחס לנושא", הוא פתח ותיאר את מה שהפרסומים הזכירו לו.

"קמתי בבוקר בתחושה של חנק", תיאר קושניר, "הרבה מאוד פלאשבקים מהסיפורים ששמעתי בעבר, מעולים שעלו מברית המועצות לשעבר, בעיקר אסירי ציון שהיו צריכים לפתוח ברזים באמבטיה בשביל שיוכלו לדבר בלי שיצוטטו להם".

חבר הכנסת, שניהל את הוועדה הוסיף: "אני מאוד מקווה שכל הפרסומים יתבררו כלא נכונים וכבעלי כשל נקודתי".

הוא הוסיף וביקש שלא להטיל דופי בכלל פעילות המשטרה. "באותה נשימה אגיד, אני שומע הרבה שמכלילים את כל המשטרה. אני חושב שיש קצינים ורבים ששומרים עלינו ואסור לנו לגרום למצב שהאמון במשטרה ימשיך להיסדק צריך לעשות הכל כדי לבדוק הכל בצורה מעמיקה ביותר מצד אחד וכן לוודא שהסוד של מדינה דמוקרטית שבה יש אמון נשמר".

כזכור, על פי החשיפה הבוקר בכלכליסט, בין המודבקים בתוכנת הריגול פגסוס של NSO, היו מנכ"לי משרדי ממשלה פעילי מחאות הנכים ויוצאי אתיופיה כמו גם במכשיריהם של מתנחלים סמוך לפינוי מאחזים, ראשי ערים ועוד. כמו כן נעשתה שימוש בתוכנת הריגול גם כנגד נחקרים בתיק 4000 ןעיתונאים רבים מוואלה. קרבנות נוספים של התנהלות המשטרה היו גם מקורבים לנתניהו.

על פי הידוע, פגסוס שאבה ממכשירי הסלולר מידע ללא הגבלה. לפעמים הוא נשאר בפורמט דיגיטלי, לעתים הודפס ותויק ב"תיק מטרה" בו הופיעו כל הסודות הפרטיים, מידע כלכלי, אישי וחברתי של הקרבן, הכל היה בידי המשטרה ללא צו בית משפט וללא סיבה מוצדקת לכך.

המשטרה אף הפעילה חיסיון על מקור המידע וטענה כביכול המידע הגיע לידה ממקור חד פעמי או מידע אגבי כשהמשטרה מסתירה את הפעלת התוכנה.

לעתים לאחר שהמשטרה מצאה מידע שלדעתה אמור להביא לפתיחת חקירה, היא פעלה לבקשת צווים בדיעבד, כאשר החוקרים כבר יודעים מה ימצאו, דבר פסול ומנוגד לחוק.

מהמשטרה נמסר לכלכליסט: "אנחנו משתפים פעולה עם צוות הבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר