המסית מכה שוב

ליברמן מצא את האשמים: המחירים התייקרו בגלל החרדים

אם לא די בכל הצרות של הממשלה, הן בעניין האזנות הסתר, מחדל הטיפול בקורונה ועוד, שר האוצר אביגדור ליברמן, מצא מי האשם ביוקר המחייה - הציבור החרדי; ואיך הגיב לו ח"כ משה גפני? (חדשות)

ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המסית מכה שוב: שר האוצר איווט ליברמן, דיבר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת והאשים את הציבור החרדי ביוקר המחייה.

בפתח דבריו התייחס ליברמן לפרשיית האזנות הסתר ואמר כי "אי אפשר שלא לפתוח את ישיבת הסיעה מבלי להתייחס לכל מה שקורה סביב אותה פרשייה של השימוש לרעה בתוכנת הריגול מול מנכ"לים של משרדי ממשלה, אישי ציבור ומנהיגי מחאה ציבורית. אם הדברים הם נכונים, מדובר ברעידת אדמה בדרגת 9 בסולם ריכטר".

דברי ליברמן (צילום: ערוץ כנסת)

הוא הזכיר את פרשת האזנות הסתר ב-2010 ואמר כי "אותו טיוח הביא אותנו לפרשה שאנחנו מדברים עליה היום". ליברמן ציין כי שוחח עם מזכיר הממשלה "ואמרתי שאדרוש ביום ראשון בישיבת הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית, שום ועדה ממשלתית ולא פנימית ולא משרדית, צריך להביא שופט או שופטת עליון בדימוס שיעמוד בראש הוועדה. חייבים לחקור את כל הנסיבות ואת כל הממצאים ולהגיע למסקנות ברורות, ולא לטייח שוב כמו שהיה בפרשת האזנות סתר ואני מציע לכולם לרענן את זכרונם על אותה פרשה".

ליברמן המשיך ואמר: "אני גם מתכוון להופיע בפני הוועדה ואני רוצה לראות את כל השימוש שנעשה באותם חקירות מול פאינה קירשנבאום ודוד גודובסקי מאז 2014-2015, אי אפשר לעבור לסדר היום. ברור שאותו גזר דין שראינו ושמענו הוא לא מידתי ולא מתקבל על הדעת, בטח לנוכח עסקת הטיעון עם אריה דרעי, עסקת טיעון עם ליצמן והניסיון להגיע לעסקת טיעון עם בנימין נתניהו.

"להערכתי אותו שופט שכתב את פסק הדין פעל משיקולים פסולים, זרים, לא ברור לי המוטיבציה שלו והמניעה שלו. אף אחד חוץ ממני לא קרא את כל חומרי החקירה והעדויות, איו שום קשר בין הראייות והעדויות לבין פסק הדין ולכן אנחנו נדרוש לבדוק אם גם בחקירות האלה נעשה שימוש באמצעים פסולים.

"באופן כללי האירועים ששמענו עליהם מעלים הרבה מאוד שאלות, יותר מדי שאלות, אני חוזר ואומר, אני מתכוון לדרוש להקים ועדת חקירה ממלכתית ולא נסתפק בשום ועדה פנימית או ממשלתית או פרלמנטרית אלא רק חקירה ממלכתית".

על סרטוני יוקר המחיה של ש"ס, אמר ליברמן: "לגבי המתקפה המתוזמנת מצד אריה דרעי, ברגע שדרעי שולף את השד העדתי זה כנראה מצביע על מצוקה, אין לו שום מסר חוץ מהסתה פרועה ועדתית. ראיתי את כל התגובות בפייסבוק שלו על אותו סרטון ומדובר בהסתה פרועה מהסוג הנמוך ביותר ואני מצטער שבן אדם מדרדר לרמה כזאת.

"אנחנו נשתדל כמה שפחות להגיב אבל מבחינת ההתנהלות ומבחינת הרצון להחזיר את השיח העדתי למרכז השיח הציבורי זה ניסיון להערכתי מיותר ופוגע, זהו פשוט ניסיון שמצביע על המצוקה שהאיש נמצא בה".

בשלב זה עבר ליברמן להסית כנגד הציבור החרדי, כאשר הוא "שוכח" כמובן את המגזר הערבי, ואמר: "לגבי יוקר המחיה, באופן מוזר כולם מתעלמים מאחד הגורמים. בציבור החרדי יותר מ-50% לא משתתפים בכוח העבודה וזו אחת מהסיבות המרכזיות ליוקר המחיה.

"אחוז התעסוקה בקרב גברים יהודים במדינת ישראל בגילאים 25-67 עומד על 85%, אצל גברים חרדים זה פחות מ-50%. אילו שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים היה דומה לשאר האוכלוסייה, זה היה מייצר עוד 20 מיליארד שקל ואפשר היה לעשות בכסף הזה הרבה מאוד דברים".

ליברמן פירט את הצעדים שנקטה הממשלה בנושא יוקר המחיה ואמר כי "נכון שחבית נפט עולה כבר יותר מ- 90 דולר ומחירי הפחם עלו יותר מ-%100, אבל אנחנו מתמודדים, גם עם אתגר ההוצאות סביב המחיר של ההובלה הימית שעלה למעלה מ-600%. למרות כל הנסיבות מדינת ישראל מתמודדת הרבה יותר טוב מכל המדינות בעולם".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב להסתה ואמר כי "הדברים החמורים של ליברמן בישיבת הסיעה על יוקר המחיה, לא ראויים אפילו לתגובה. את הדברים שלו צריך לשלוח במריצה למזבלה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן, הגיב ואמר כי "דברי ההסתה החמורים של ליברמן תוך האשמת הציבור החרדי ביוקר המחיה ובעוני שהוא גוזר על העם בישראל - ראויים להוקעה ולגינוי.

"מדובר בהכפשה אנטישמית, המזכירה תקופות אפלות, בהן הואשמו היהודים בכל הרעות והצרות של האנושות. בושה וחרפה לממשלה שאדם שמתיר דמם של מגזר שלם ללא עוול, מחזיק בתפקיד אחראי כשר אוצר".

ח"כ אורי מקלב הגיב לדברי ליברמן: "בניסיון להציל עצמו מהכישלון הקולוסאלי בטיפול ביוקר המחיה ליברמן מסית ומגלגל את האשמה כלפי הציבור החרדי בצורה בזויה, יהירה ושפלה - 'הכה בחרדים והצל את מוסקבה'.

"ליברמן שעד לפני שבוע טען כי אין יוקר מחיה גילה פתאום כבר את ה'אשמים' ליוקר המחיה ו'הסיבה' לכך. מפלגה שרוקנה את הקופה הציבורית בשחיתות בגניבה כארגון פשע לטובתם האישית צריכה להעלות מיסים כדי שיהיה להם מהיכן לגנוב שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר