בסיום מו"מ ממושך

סיכום שקד-רוטמן צלח: חוק האזרחות עבר בקריאה ראשונה

בסיום מו"מ ממושך הצעות החוק של שרת הפנים והח"כ מהציונות הדתית עברו במליאה, בשיתוף פעולה ראשון בין הקואליציה לאופוזיציה בימי ממשלת בנט-לפיד, אחרי המפלה בהצבעה לפני מספר חודשים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פורוש פלאש 90)

ההצעות השונות לחוק האזרחות עברו הערב (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, והן תועברנה לטיפול בוועדת החוץ והביטחון. ההצעות, נוסח אחד של שרת הפנים איילת שקד מימינה ונוסח אחר של חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, עברו ברוב משמעותי, כחלק מהסכם בין השניים, שהושת גם על הקואליציה והאופוזיציה, ברובן.

ע"פ ההסכם, שקד, שהסתבכה במציאת רוב לחוק בקרב חברי הקואליציה בשל התנגדות מרצ ורע"מ, הצליחה לכפות על בכירי הממשלה, ובראשם שר החוץ יאיר לפיד, תתחייב להעביר גם את הצעת רוטמן, הנחשבת לימנית ומשמעותית יותר, ובתמורה סיעות הימין באופוזיציה תצבענה בעד.

בפועל, בשל מהלך של יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, שהצמיד להצעת החוק של שקד הצבעת אי-אמון בממשלה, חברי הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית נעדרו מהמליאה או סירבו להשתתף. כך גם הרוב נשמר, כפי ההסכם, וגם לא נאלצו לתמוך פומבית בקיום הממשלה.

מפלגות מרצ ורע"מ, שאיימו כי ינקטו בצעדים מרחיקי לכת בעקבות הסכם שקד-רוטמן, נעדרו גם הן מהמליאה ולא השתתפו בהצבעה. חבר הכנסת מוסי רז ממרצ הסביר: ‏"אנחנו מתנגדים לחוק האזרחות ותומכים בממשלה. ברגע שההצבעה על חוק האזרחות הפכה לבקשת חברי חבר הכנסת אחמד טיבי להצבעת אי אמון יצאנו החוצה. לא נצביע בעד חוק גזעני ולא נצביע אי אמון בממשלה".

שרת הפנים איילת שקד מסרה לאחר אישור הצעות החוק במליאה: "הציונות והשכל הישר ניצחו. תודה לכל העוסקים במלאכה מרוב סיעות הבית - אופוזיציה כקואליציה. ממשיכים לקריאה שניה ושלישית".

חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיב: "שמח ומברך על תמיכת הכנסת בחוק אזרחות ששומר על ביטחון ישראל ועל חומת המגן שלנו. החוק יקבע מכסת מקסימום של אישורי כניסה לישראל ויחייב דיווח ושקיפות לכנסת על האישורים שניתנים. עד שנצליח להעביר את חוק יסוד ההגירה, שהוא המענה ההולם ביותר, לא נפקיר את ביטחון ישראל ונפעל להביא חוק אזרחות שיבטיח שמירה על גבולות ישראל. הבטחנו להיות אופוזיציה אחראית ועשינו זאת היום תוך שיתוף פעולה עם המפלגות הציוניות בקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר