"שקרים והכפשות"

הסערה בחצר 'גור': בת המשפחה חושפת את גרסת הבנות

הסערה בחסידות גור בפרשת "היעלמותן" של שתי הבנות למשפחת סנדיק, ממשיכה לעורר הדים; ההורים יצאו בסרטון הקורא להן לשוב לביתן, בעוד בת אחרת, נשואה, חושפת את גרסתן (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חסידי גור; אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הסערה בחסידות גור אודות "היעלמותן" של שתי הבנות, בנות למשפחה סנדיק הגוראית מבני ברק, ממשיכה לעורר הדים, לאחר שהמשטרה הבהירה כי בניגוד לטענות - הבנות לא נחטפו.

כזכור, אמש דווח ב'כיכר השבת' כי בקהילת הגר"ש אלתר יש הטוענים כי ההיעלמות של שתי הבנות מגיעה בשל החלטת ההורים לעזוב את חסידות גור ולהשתייך לקהילתו של ראש הישיבה ומגדירים את המתרחש כ"חטיפה" של הבנות, כאשר מנגד הניסיון לבקש צו הגנה מבית המשפט עבור הבנות בשל טענה ל"אלימות" שהופעלה כלפיהם לטענתם על ידי אב המשפחה, נדחתה ע"י השופט.

בתיעוד מצולם שפורסם ב'כאן מורשת' ע"י מנדי גרוזמן ואלי ביתאן, נראית האמא של הבנות כשהיא מתחננת בבכי ומבקשת מבנותיה שישובו הביתה. "ריקי, אסתי, אנחנו אוהבים אתכן, כל אחד ששומע אותנו עכשיו, בבקשה תעזרו לנו. תמצאו אותן, תביאו לנו, ריקי אני אוהבת אותך, אסתי אני אוהבת אותך, תחזרו אלינו".

"אסתי תבואי, ריקי אנחנו מחכים לך, אחים שלך, אחיות שלך, אבא ואמא, בואו, תבואו, אנחנו נקבל אתכן, אנחנו רוצים אתכן", הוסיפה האם כשלצדה בעלה.

קריאת ההורים (באדיבות 'כאן מורשת')

שעות ספורות לאחר פרסום התיעוד פורסמה הקלטה, שהופצה בקרב כלל משפחות חסידות גור שבה נשמעת הגב' חנה מילשטיין - בתם הנשואה של ההורים ואחותם של שתי הבנות, כשהיא מטיחה דברים חריפים בהוריה ומציגה את גרסת אחיותיה שעזבו את הבית.

"סערה גדולה פוקדת את המשפחה ביממה האחרונה, ומאחר שגם אנשים ישרים תמימים נפלו קרבן לשקרים ולהכפשות שמפיצים אנשים שגורמים עוול לכלל חסידי גור בגלל סיפור משפחתי שלנו", היא פתחה את דבריה, וטענה כי הבית לא מתנהל כסדרו. היא קבלה על-כך שהילדים בבית סובלים וסיפרה כי "אחיות שלי היו כלואות בבית ואח שלי הקטן היה כלוא בחדר". היא טענה עוד כי לא אפשרו להם להיות בקשר עם חברים וחברות.

היא טענה שכל ההתנהלות הזו כלפי הילדים היא "בגלל אותה קבוצה שקמו לפרוש מחסידות גור והצליחו לשים את ידם על ההורים שלי".

חלק מדברי הבת חנה מילשטיין

"הם פנו אלי ואני כאחותם מחויבת לעזור להם במה שאני יכולה", הוסיפה, "הזמנתי אותם אלי הביתה וערבתי את הרווחה. פניתי למשטרה ועדכנתי שאחיות שלי אצלי בבית ולקחתי אחריות עליהם".

"על איזו חטיפה מדברים פה?", היא תמהה ופנתה בקריאה: "תעזבו את הידיים שלכם מאחיות שלי, תנו להן לחיות בשלום כמו יתר בני גילן, תפסיקו להשתמש בהורים שלי כבשר תותחים למניפולציות השקריות שלכם".

לאחר מכן השמיע עו"ד אורי קורב, המייצג את הילדות, את עמדתו בתיק ואמר: "מדובר בסכסוך פנים-משפחתי בין קטינות להוריהם וכל ניסיון לייחס למקרה קשר לחסידות גור הוא משולל מן היסוד וגובל בהפצת לשון הרע ורכילות אשר כל מטרתה ומגמתה להשחיר ולהכתים את החסידות".

דברי עו"ד אורי קורב

הוא סיפר כי הקטינות ביקשו לגור אצל אחותם הגדולה בשל מה שעברו לטענתן, והיא "התייצבה מיוזמתה פעמיים בתחנת המשטרה באשדוד יחד עם הקטינות והצהירה כי הילדים אצלה וחתמה על כך שהיא לוקחת עליהן אחריות - ולכן כל טענת חטיפה משוללת מכל יסוד".

לדבריו, "הקטינות הגישו תלונה במשטרה כנגד הוריהם בגין התעללות וכעת הנושא בטיפול גם של גורמי משטרה ורווחה. עד כה, ההורים פנו במעמד צד אחד לביהמ"ש שהוציא צו הגנה ארעי נגד גורמים במשפחה וגורמים בחסידות שאין להם כל קשר למקרה, אך כבר מחר תוגש לבית המשפט בקשה לביטול הצווים שניתנו על בסיס תצהירים כוזבים".

"למותר לציין כי המשפחה וכל הגורמים המעורבים ימשיכו לשתף פעולה ולסייע לרשויות במיצוי הדין עם כל מי שפוגע בקטינות", סיים עו"ד קורב את דבריו.

אחת שמכירה את המשפחה הגיבה להקלטת הבת ואמרה כי "הדברים הזויים ומופרכים". לדבריה, "מהכרות אישית את המשפחה, משפחה חמה ומקסימה. מי שיש לו שמיעה חדה שומע מיד שהיא מקריאה מתוך דף. אני מכירה אישית את הגברת לאה סנדיק. אישה מקסימה. חייכנית. מאירת פנים לכל אדם. שנים רבות היתה הגננת הכי אהובה בשכונה. עד שפרשה. צר לי וכואב לי ואני מזועזעת עד עמקה של נפש".

כאמור, במשטרה הבהירו כי הם מאשרים כי "התלונות נחקרות, במסגרתן נגבו עדויות הן מההורים והן מהקטינות נשוא התלונות ונשללה טענת החטיפה. גורמי רווחה עורבו בטיפול בסוגיה, ובשל מגבלות צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר