המחירים צפויים לזנק

גזירת ליברמן החדשה - מחירי התחבורה הציבורית לחרדים

משרדי האוצר והתחבורה של איווט ליברמן ומרב מיכאלי, מגבשים תוכנית לתעריפי הנסיעות בתחבורה הציבורית, ומתכננים לבטל את ההנחה בערים החרדיות - מה שעשוי להכפיל את המחירים (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גזירה חדשה; איווט ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר האוצר אביגדור ליברמן מקדם פגיעה נוספת בחברה החרדית, הפעם ע"י ביטול ההנחות הקיימות בתחבורה הציבורית הקיימת בריכוזים חרדיים, מה שיקפיץ את תעריפי הנסיעה בהם בעשרות אחוזים.

לפי הדיווח של עומר כרמון ב'דה מרקר', ע"פ התוכנית המתגבשת, משרדי האוצר והתחבורה יפרסמו בעוד חודש וחצי תוכנית שקובעת שלושה מחירי נסיעה בלבד - עירוני, אזורי ובין עירוני, וזאת במקום עשרות התעריפים הנהוגים כיום.

בכך, יבוטלו כל ההנחות הנהוגות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה. משמעות ביטול ההנחות הללו היא עלייה חדה במחירי הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות. גם ערים אחרות, להן הסכמים ייחודיים עם הממשלה, צפויות להיפגע, בהן טבריה, אופקים, קרית גת, רחובות, רמלה ועפולה.

מחיר נסיעה רגיל בכל עיר בישראל הוא שישה שקלים, וכמעט חמישה שקלים לאחר הנחת רב קו. לעומתן, בערים חרדיות - כגון מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד - מחיר נסיעה עירונית רגילה הוא שניים וחצי שקלים, ושני שקלים לאחר הנחה.

כעת, הצרכן הכי גדול של התחבורה הציבורית - הציבור החרדי, שוב צפוי לשלם את המחיר עם העלאת המחירים הצפויה בעקבות התוכנית החדשה.

הנחה נוספת שתבוטל היא 50% לגברים ולנשים שחצו את גיל הפנסיה, שמעתה יצטרכו לשלם מחיר מלא, מלבד נוסעים בני 75 ומעלה, שיוכלו לנסוע בחינם. ההנחות האחרות הניתנות כיום בתחבורה הציבורית לעיוורים, נכים, סטודנטים, זכאי ביטוח לאומי, ילדים ונערים - יישארו ללא שינוי.

ע"פ הדיווח ב'דה מרקר', דווקא בנושא ביטול ההנחות הניתנות בערים מסוימות, רובן חרדיות, אין מחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה.

ממשרד התחבורה נמסר: "בחודשים הקרובים יבחן משרדנו, בשיתוף עם משרד האוצר, את מבנה מחירי התחבורה הציבורית".

ממשרד האוצר נמסר: "אנו בוחנים שינוי מבני בתעריפי התחבורה הציבורית. טרם נקבעו התעריפים הסופיים שייקבעו במסגרת השינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר