ערבים - כן; יהודים - לא

בנט נגד המתנחלים: הפיל את חוק החשמל

חוק החשמל שהגיש ח"כ יריב לוין, לפיו ההתיישבות הצעירה תחובר לחשמל נפל, זאת לאחר שח"כים ימניים בקואליציה הצביעו נגד החוק - בהם בנט • צפו בצעקות על בנט (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בכנסת (צילום: ערוץ כנסת • תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

חוק החשמל של ח"כ לוין נפל: אחרי שראש הממשלה נפתלי בנט התחייב להסדיר את ההתיישבות הצעירה, היום בצהריים (רביעי) הצביע בנט יחד עם הקואליציה נגד החוק שנועד להסדיר את החשמל להתיישבות צעירה.

מגיש ההצעה, חבר הכנסת יריב לוין הגיב ואמר כי "נפתלי בנט, איילת שקד, זאב אלקין וניר אורבך הפנו היום שוב כתף קרה לילדי החלוצים בהתיישבות הצעירה. בעוד הפולשים הערבים לאדמות המדינה בנגב זוכים לחיבור לחשמל, ילדי המתיישבים ימשיכו לסבול מקור גם החורף הזה. זהו עוד שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות של אנשים אשר אפילו מצוקה של ילדים קטנים לא מעניינת אותם."

חברת הכנסת קטי שטרית צעקה לעבר בנט אחרי שהצביע נגד ואמרה לו: "תתבייש! אמרת שזה הדבר הראשון שתעשה שתהיה ראש ממשלה! גנבת להם את הקולות! בושה וחרפה!"

(ערוץ כנסת)

במליאה ניסה להצטדק שר הדתות מתן כהנא ואמר כי "אין דבר שמפחיד את הליכוד יותר מהסדרת ההתיישבות הצעירה. כל התקדמות בהסדרת ההתיישבות הצעירה בממשלה הזו, תהיה אסון פוליטי לליכוד."

"לכן אתם עושים הכל כדי למנוע הסדרה כזו. אתם הרי יודעים שהדרך לטפל בנושא ההומניטרי הזה עובר דרך חיבור חוק החשמל ע"י צו אלוף ולא באמצעות הצעות חוק מטרילות. אבל אם תוסדר ההתיישבות הצעירה אתם תהיו בבעיה קשה. כי הציבור יבין שיריב לוין והליכוד במשך 12 שנה התעמרו בהתיישבות הצעירה ומנעו כל נסיון להסדיר אותה. גם כשעמדו בראש בממשלת ימין על מלא עם ממשל אמריקאי אוהד, לא עשיתם כלום."

עוד אמר כי "למה נתניהו והליכוד לא הסדירו מעולם את ההתיישבות הצעירה? כי פשוט לא אכפת לכם. לכן גם עכשיו כשיש אפשרות לעשות דברים גדולים אתם עושים הכל כדי להזיק להתיישבות הצעירה. אנחנו לעומתכם, פועלים מול על מנת להביא פתרון אמיתי בסוגיה הזו."

נגד הצעת החוק הצביעו נגד בין היתר חברי 'ימינה' ו'תקווה חדשה', למעט חבר הכנסת יום כלפון שנמנע.

חברת הכנסת אורית סטרוק הגיבה ואמרה כי "חברי ימינה ותקווה חדשה מצביעים שוב במליאת הכנסת נגד ההתיישבות הצעירה. אפילו את הבטחת הקואליציה, לקיים דיון בנושא בועדת חוץ ובטחון - דיון שהובטח לפני 7 שבועות!! - אפילו את זה לא קיימו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר