נתון משמח

הנשים החרדיות עובדות כמו בחברה הכללית

בסוף השנה שעברה עמד נתון החרדיות העובדות על 83%, נתון זהה לנשים חילוניות או דתיות בישראל. לעומתן, בקרב הגברים החרדית דווקא נראתה ירידה, של יותר מ-2% (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90; למצולמות אין קשר לנאמר)

שיעור תעסוקת הנשים החרדיות שבר ברבעון האחרון של 2021 את מחסום ה־80% והגיע לשיא כל הזמנים: כ-83%, כמו הנשים היהודיות הלא-חרדיות, כך עולה מגיליון המעקב אחר עמידה ביעדי התעסוקה של הממשלה ב־2021 שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ודווח הבוקר (חמישי) ב'כלכליסט'.

בקרב הנשים החרדיות נרשם ברבעון הרביעי של 2021, כלומר חודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר, שיעור תעסוקה של כ-83%, לפחות 5% יותר מהנתונים שהוצגו שלושה חודשים קודם לכן, וב-20% יותר מיעד תעסוקת הנשים החרדיות שהציבה הממשלה בעבר.

שיעור תעסוקת הנשים היהודיות הלא-חרדיות עומד על 83%, כך שהנשים החרדיות השוו את מצב תעסוקתן לחברה הכללית, אבל בינתיים זה רק במישור התעסוקתי. כעת יש להתמקד בתעסוקה איכותית יותר ובהעלאת השכר, שאצל הנשים החרדיות הוא נמוך בהרבה. אנו ב'כיכר השבת' קיימנו למען זה את ועידת "אחת ועוד אחת", ונמשיך לעקוב אחר הנושא.

לעומת הנשים החרדיות, מבחינת הגברים החרדים המצב הורע: לפי הלמ"ס, בשנתיים ירדו יותר מ-2% משיעור החרדים העובדים – 46% היום לעומת 48% ב-2019. לפי הגדרת המועצה הלאומית לכלכלה עובדים 50% מהגברים החרדים, אבל גם לפי שיטת מדידה זו חלה ירידה של 2%. בשונה מהנשים החרדיות, יעד התעסוקה של גברים חרדים ל־2020 עמד על 63%, והוא רחוק ממימוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר