ברוך דיין האמת

אבל כבד: הרבנית הצדקנית מתולדות אהרן ע"ה

בגיל 74, אחרי שנות סבל וייסורים, השיבה הערב הרבנית הצדקנית מתולדות אהרן את נשמתה ליוצרה • 'כיכר השבת' עם קווים ראשונים לדמותה של מרת הינדא קאהן ע"ה (חסידי)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מתולדות אהרן (צילום: יהושע פרוכטר)

אבל כבד בחצר חסידות תולדות אהרן ובשכונת מאה שערים בירושלים עם היוודע הערב (רביעי) על פטירתה של הרבנית, אשת האדמו"ר מתולדות אהרן, האישה החשובה והצדקנית מרת הינדא קאהן ע"ה, בת 74 בפטירתה.

הרבנית ע"ה נולדה בארה"ב לאביה האדמו"ר מזידיטשוב ארה"ב, הרה"צ רבי נפתלי צבי לאבין שנפטר בחודש אדר תשס"ט, ובהגיעה לפרקה היא נישאה לבעלה הרבי מתולדות אהרן, יחד עברו השניים להתגורר במשך תקופה בארה"ב, עד לאחר פטירתו של אביו של הרבי, אז עלתה הרבנית יחד עם בעלה לארץ ישראל, כאן הוא הוכתר לאדמו"ר ולמנהיג הקהילה.

הרבנית עמדה לימין בעלה במשך כל חייה, ואף היתה מקבלת את קהל נשות החסידות לקבלת קהל לעצה ולברכה, לצד מעשי חסד רבים שיזמה לטובת אלמנות ויתומים.

בתולדות אהרן מספרים בכאב כי הרבנית מאסה בחייה במחמדי ותעונגי העולם הזה, וכי הופעתה והתנהגותה היו תמיד סמל לאצילות, צניעות וענוות חן, תוך שתפילותיה בדמעות שליש היו לשם דבר למען ישועת הכלל והפרט.

עוד מספרים בתולדות אהרן כי לאורך כל התקופה האחרונה סבלה המנוחה מהמחלה הקשה ר"ל ומייסורים רבים שפקדו את גופה, כאשר לפני כשלשה שבועות היא שוחררה לביתה, שם היא שהתה בשל העובדה כי לרופאים לא נותר הרבה מה לעשות בנוגע למצבה.

לפני מספר ימים היא פונתה שוב לבית החולים, שם התדרדר מצבה עוד יותר, עד אשר נקרא האדמו"ר ושאר בני המשפחה לשהות לצד מיטתה, וכעבר זמן קצר היא השיבה את נשמתה ליוצרה.

בפטירתה הותירה אחריה שבעה בנים וחמש בנות, נכדים וצאצאים רבים ההולכים בדרך התורה והחסידות.

הלווייתה תצא מחר בשעה 11:00 מרחבת בית המדרש תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בהשתתפות אלפים, להר הזיתים, שם היא תטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר