קריאה כמעט אחרונה

לפיד: "ישראלים באוקראינה, בואו הביתה"

שר החוץ שב על פנייתו לאלפי הישראלים שנמצאים במדינה המאוימת מצד רוסיה, והקפיד שלא לתמוך באחד הצדדים: "ישראל תעשה הכל כדי לסייע במניעת ההתקלחות" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

שר החוץ יאיר לפיד שב היום (שני) בישיבת סיעתו על בקשתו מאלפי הישראלים הנמצאים באוקראינה, חלק רחב מהם בקבר רבי נחמן מברסלב באומן, לארוז את חפציהם ולהגיע ארצה, ברקע החשש הגובר ממלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שעלולה לטלטל את העולם כולו.

"אל תיקחו סיכון מיותר, בואו הביתה. עדיף להיזהר מאשר להצטער. יש מאמץ עולמי למנוע מלחמה, אבל ממש לא בטוח שהוא יצליח. אם תפרוץ מלחמה, יהיה קשה הרבה יותר לעלות על טיסות, יהיה קשה הרבה יותר לעזוב את אוקראינה ולחזור לישראל. ביום-יומיים הקרובים זה עדיין פשוט יחסית. חברות התעופה הישראליות מתגברות טיסות", אמר שר החוץ. לפיד הדגיש כי יתקיים שיח בין משרדי התחבורה והכלכלה לחברות הטיסות באשר למחירים עבור הישראלים שרוצים לשוב הביתה.

לפיד הבהיר שישראל ערוכה מבחינה מדינית להשלכות המלחמה על השגרירות שלה בקייב, ומתכוננת לפתיחת נציגות נוספת, בעיר מרכזית אחרת באוקראינה: "מי שרוצה לחזור לישראל, יכול. משרד החוץ תגבר את כוח האדם שלו בקייב. אם יהיה צורך, נפתח עוד נציגות בלבוב. נוודא שכל ישראלי וכל יהודי שרוצה לבוא הביתה, יקבל את כל העזרה הדרושה".

שר החוץ ניסה להסביר לציבור מדוע השאננות שגויה, ושוב נמנע מלתמוך באחת התפיסות, זו של מוסקבה או זו של קייב: "אם תהיה הידרדרות היא תהיה מהירה ודרמטית. יכול להיות שהדיפלומטיה העולמית תצליח לעצור את ההתלקחות - ישראל תעשה ככל שביכולתה כדי לסייע".

במענה לשאלת 'וואלה' על הנעשה בשייח' ג'ארח, והאם מאחורי איתמר בן גביר עומדת "מטרה פוליטית מכוונת" אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שתוקף רבות את חבר הכנסת ממפלגת הציונות הדתית: "איתמר בן גביר לא נמצא שם כדי להגן על התושבים, אלא כדי להבעיר את השטח. אם יש הבדלי גרסאות בין המשטרה לבן גביר - אני מאמין למשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר