הסערה בעולם התקשורת

בני גנץ טוען: אין לי יד בפיטורי יעקב ברדוגו מגלי צה"ל

שר הביטחון התייחס לפיטורי הפרשן ומגיש "יומן הערב" מהתחנה הצבאית, לאחר שנטען כי 'דאג' לפיטוריו. בנוסף, רמז שידרוש שינויים בתוכנית הכלכלית וביקר את בן גביר (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

פיטורי יעקב ברדוגו מגלי צה"ל עוררו סערה אדירה בעולם התקשורת, כאשר עלתה הטענה כי גלית אלטשטיין, ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל, שלא מונתה ע"י ועדת איתור רשמית אלא כהחלטה "זמנית" של שר הביטחון בני גנץ, פיטרה את המגיש הבכיר רק מכיוון שביקר לעתים תכופות את יו"ר כחול לבן, עוד מיום כניסתו לפוליטיקה. ההחלטה הובילה את סיעות הימין באופוזיציה - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית - להודיע כי יטילו חרם על התחנה הצבאית, ואף חבר מפלגה לא יתראיין בה, עד שתבוטל ההחלטה.

היום (שני) בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, התבטא שר הביטחון בנושא בפעם הראשונה: "כרמטכ"ל האמנתי וכך גם כיום, שאין מקום לתחנת שידור צבאית במדינת ישראל בימים אלו. אני בוחן את קידום הוצאת גלי צה"ל מהצבא, אך בחודשים האחרונים הבנתי שמדובר בסוגיה מורכבת בעת הזו. לכן, והגם שהסוגיה על הפרק, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, אנו פועלים מזה כחודש למינוי ועדת איתור שתקום בזמן הקרוב", הדגיש גנץ בפתח דבריו.

"בכל הנושאים, מלוח השידורים, דרך מינוי הכתבים והשדרים - אין ולא תהיה לי שום נגיעה. אני גם לא מתכוון להתייחס לשדר כזה או אחר משום שבעצם ההתייחסות שלי, אני עשוי לכאורה להעביר מסר פוליטי. אני מבקש להזכיר כאן לכל מי שמנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה, שלא התראיינתי בגלי צה"ל מעל שנה, גם כשמצבי הפוליטי היה פחות טוב מעכשיו. לא ביקשתי סיקור חיוב ולא אבקש זאת. הדרישות שלי מהתחנה, כל עוד היא קיימת, צריכה להיות ממלכתית ולנהוג בכבוד, ולדאוג שחיילי צה"ל לא יהיו מעורבים בשידורים פוליטית", סיים את דבריו בעניין.

שר הביטחון התייחס גם לתוכנית הכלכלית שהציג שר האוצר, אביגדור ליברמן, והדגיש כי מפלגתו תדרוש הוספות משמעותיות לתוכנית שכבר הוצגה: "זהו צעד ראשון חשוב וכפי שאמר השר ליברמן, יהיו עוד צעדים בהמשך. מאחורי האמירה הזו מקופלים נושאים חשובים שלא מקבלים מענה מספק בתוכנית כרגע ויש לטפל בהם סיוע לקשישים, העלאת שכר המינימום באופן מהיר, תמריצים לעסקים קטנים וסיוע ממוקד לאזרחים שנמצאים בעשירונים התחתונים. אני, ביחד עם יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון, שהיה הראשון שעסק בנושא יוקר המחייה, ועושה עבודה חשובה כבר חודשים רבים, ויחד עם כלל חברי סיעת כחול לבן, נמשיך לקדם את הנושאים הללו ונדאג להוספת הצעדים החשובים האלו".

גנץ גם פנה לאיתמר בן גביר ולחברי הרשימה המשותפת, שהתעמתו אמש בשכונת שייח' ג'ארח: "מדינת ישראל תממש את ריבונותה ותשמור על החוק והסדר בירושלים ובכל מקום שתחת סמכותה. זו חובתנו, ואנו פועלים למען כל התושבים והאזרחים. לצד זאת, אני אומר לחברי הכנסת שמנסים לתפוס טרמפ פוליטי על המצב, ובהם גם ח"כ בן גביר, אתם פועלים נגד האינטרס הביטחוני, המדיני והחברתי של מדינת ישראל. תנו למדינה להפעיל את הכוח, ואל תלבו את האלימות. גם לנבחרי ציבור יש אחריות. זה לא משחק, מדובר כאן על חיי אדם", הדגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר