די לסכנה, בחתונה!

זמרים, נגנים ומעבדים: "להפסיק להרים חתנים על שולחן"

בעקבות האסון הנורא בחתונה וקריאת 'כיכר השבת' - לעצור את הסכנה בחתונות בעת הרמת החתן על השולחן, נגנים, זמרים ומעבדים בקריאה משותפת: "להפסיק את ה'הנהגה' המסוכנת הזו" (חרדי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
לפידות, דיקמן, כהן, הרצליך, ליפסקר, סלומון, דביר, ברומר, דוויק ואילסון (צילום: יצחק קלמן, כיכר השבת, אביטל בראון, יח"צ, בצלאל כהן, אילן בשור, יהודה רוזן ושאטרסטוק)

עשרות זמרים, מפיקים, נגנים ובעלי תזמורות, נענו לקריאת 'כיכר השבת' ויוצאים בהודעה נחרצת - די לסכנה בחתונות ומבטיחים לסייע באירועים בהם יופיעו להפסקת התופעה, בה מרימים את החתן על שולחן ורוקדים עמו ביחד.

הרקע לקריאה ולהצטרפות ההמונית הוא המקרה הקשה שאירע אמש באולם במודיעין, שם החתן איתי בן אהובה, נפל מגובה של כשלושה מטרים בעת שהרימו אותו על השולחן, ופונה במצב אנוש לבית החולים, שם אושפז כשהוא מורדם ומונשם.

הזמר אלי הרצליך, שהופיע בחתונה שבה האסון המצער, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "כתוב: 'אין לך מציאות יותר שלימה מנישואי חתן וכלה', אתמול השמחה פרצה גבולות אבל גבול אחד נפרץ יותר מידי ופחות נעים. אני חושב שכדאי מהיום בשביל שהשמחה תהיה מושלמת לא לקחת סיכונים מיותרים. אני מאחל החלמה המהירה לחתן ובשורות טובות".

הקלידן דוד איכילביץ' שניגן בחתונה בה אירע האסון, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "חבל שאנחנו לומדים מטעויות רק אחרי שקורים אסונות, מה שקרה אתמול זה מצער ומזעזע! השליחות שלנו זה לשמח חתן וכלה אבל צריך לזכור שבטיחות קודמת להכל".

הזמר והיוצר ישי לפידות אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני מכיר את התופעה לא מהיום - כהיפוכונדר מושבע וכאדם זהיר וחששן, סולד ממנה, חושש ממנה ומגנה את המעשים הללו ללא קשר לסיפור הטראגי האחרון.

"אלף פעם של התפרצות רגשות שמחה וחדווה אינם שווים פעם אחת של משפחה שבורה ומרוסקת בתוך משתה החתונה מול אסון נורא. קורא מכאן לבעלי שמחות להפסיק מיידית את ה'הנהגה' המסוכנת הזו, והשם יאמר לצרותינו די".

מאמר המערכת ב'כיכר השבת'

המעבד והמנצח יואלי דיקמן אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני בכל חתונה מאז שאני זוכר את עצמי מנגן אני צועק במיקרופון לחתן לשבת ולא לעמוד על השולחן - יום יום אני רואה את הסכנה מול העיניים ומתריע ומתחנן שהמנהג המגונה הזה ייפסק.

"לחשוב על זה שהיום הכי שמח של הבן אדם בחיים יכול להיגדע בשניה אחת בגלל רגע מיותר מסוג זה".

הקלידן והזמר עמי כהן אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "דעתי האישית היא שאם רואים שהחברים מרימים את החתן על כיסא או שולחן בחתונה עלינו לעצור ולהזהיר, זה ממש סכנת נפשות. כל פעם שאנחנו נתקלים בתופעה כזו ממש יורד לנו הלב ואנחנו מתפללים שיעבור בשלום.

"הרצפה יכולה להיות רטובה ממשקה שנשפך ואז יש סכנת החלקה, בהרבה מקרים רחבות הריקודים לא ענקיות, בנוסף כשמרימים את החתן מתקרבים לכיוון הכלה ואז אם החתן נופל הוא עלול ליפול על ברזלים של מחיצה. בקיצור זו תופעה מפחידה שצריך להפסיק אותה. אין מצווה לשמח חתן תוך כדי סכנת חיים. נותר לי רק להתפלל להחלמת החתן במהרה שיצא בשלום וללא פגע".

הזמר אריק דביר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מה שקרה אתמול עצוב ומצער ואני מאחל לחתן החלמה מהירה כמה שיותר מהר, אבל החכמה היא להסיק מסקנות מכל דבר ואולי באמת הגיע הזמן להפסיק אחת ולתמיד לא רק את הרמת החתן או הכלה על שולחן אלא את כל מופעי האקרובטיקה למיניהם שבחורים עושים ברחבה.

"לא פעם זה נגמר בנפילות וכמעט פציעות, לי היתה חתונה שהרימו חבר של החתן על מפת שולחן וזרקו אותו לאוויר, וזה נגמר בחוליה שבורה בצוואר, או לדוגמא שמרימים 2 בחורים על הכתפיים והם מסתובבים. תבואו לשמח ולשמוח, אל תקחו סיכונים מיותרים בתקווה שזה המקרה האחרון".

בני לאופר

הזמר והפייטן משה דוויק אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "התופעה המאוד מסוכנת שאני רואה בחתונות שלוקחים שולחן והחתן עומד עליו וכל תזוזה או נטייה קטנה שתלויה בבחורים שמחזיקים - זה דבר שחייב להפסיק אותו, היו פעמיים שעצרתי את המוזיקה כדי שיורידו את החתן כי ראיתי את האסון מתקרב. כולי תפילה לחתן שישלח לו השם רפואה שלמה במהרה".

הזמר רולי דיקמן אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "שלא נדע, אבל כל יום שמרימים את החתן על שולחן אנחנו צועקים ודורשים שהחתן לא יעמוד ולא ינענעו את השולחן. מקווה שבעקבות המקרה הקשה אנשים יתעשתו ויבינו שיש דרכים אחרים ובטיחותיים לשמח את החתן והכלה ושנזכה להמשיך לשמוח ולשמח".

הזמר קובי ברומר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "זו תופעה מסוכנת! גם אני הייתי עד למקרה חמור מסוג זה, כאשר במהלך חתונה הרימו את החתן על שולחן יחד עם ילד קטן שנפל והחתן נפל עליו, כמובן שהאירוע נפסק מיד והגיעו כוחות הצלה וברוך השם הצליחו להציל את הילד".

"הנגנים שלי מאז בטראומה כל הפעם כשמרימים את החתן הם נכנסים ללחץ, כנ"ל אני שלא מפסיק לצעוק בזמן שמרימים את החתן מהחברים לשמור על זהירות יתרה הייתי מעדיף שתופעה זו תופסק ותוחלף באמצעים בטוחים יותר. שנזכה לשמח את עם ישראל מתוך שמחה יהודית אמיתית ובטוחה".

אבי דרור (צילום: ישראל קליין)

הזמר אבי אילסון אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "לפני שנה הופעתי בחתונה ובמהלך הריקודים פתחו 'קונפטי' על החתן והכלה וזה פגע בתוך העין של הכלה וכל הפרצוף שלה התנפח, היא פונתה לבית חולים והחתונה נעצרה. מאז בכל חתונה אני מזהיר את החוגגים משימוש מסוכן 'בקונפטי', ודאי שגם מעכשיו אזהיר את החוגגים גם מלהרים את החתן על שולחן שזה דבר מסוכן מאוד".

כוכב הרשת והזמר שוקי סלומון אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "ביום הכי שמח של החתן בחייו, לא צריך להרבות בשמחה שמסכנת את החתן והחוגגים, כמו שנאמר: 'חמירא סכנתא מאיסורא' - הרבה יהיה יותר יהיה שמח לסיים את החתונה יפה מאשר להרים את החתן ולסכן את חייו. אני מקבל על עצמי בחתונות שאופיע לעצור את התזמורת אם ירימו את החתן".

הזמר שלמה ברונר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "כמו שאמרו חברינו זמרים ובעלי התזמורות נצטרך לדאוג לכך שבכל מקרה שנראה בחתונה שמשהו יוצא מגדר הבטיחות נצטרך לבקש מהמשמחים להפסיק, ובעת הצורך אף אנו נעצור את הריקודים, הבטיחות היא מעל הכל! לא שווה כל השמחה אם אפילו פעם במיליון יקרה דבר כזה רחמנא ליצלן!".

המעבד בני לאופר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "תמיד כשאני מסתכל מהבמה ורואה סיטואציה שמעלים את החתן על שולחן או כדומה אני נושא תפילה בלב שהכל יעבור בשלום! מאחל לחתן הפצוע רפואה שלמה במהרה".

הקלידן לייבלה ליפסקר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "השיר 'למעלה' בשירתו המופלאה של שלמה כהן תמיד מנוגן וכנראה עוד ינוגן בחתונות - הדרישה לשיר מגיעה כאשר מרימים את חתן על השולחן ולעיתים מצטרפים אליו מחותנים. לצערי קרה בחתונה שניגנתי שנפל החתן עם אביו מהשולחן למעלה והחתן שבר את הרגל ופונה לבית חולים.

"אגב גם כשקושרים מספר מפות שולחן לחבל מאולתר וקופצים סביב זה זה מסוכן, בכמה אירועים שהחוגגים עשו מעשה כזה החתן והרוקדים נפלו ונפצעו. הדבר כמובן מעיב על השמחה. החתונות שמחות גם בלי זה, והתוצאה ממש לא שווה את הסיכון. חשוב באותה מידה שאחראים על האולם שאוסרים להדליק אבוקות בתוך האולם - שיתחילו לאסור גם את שאר הפעלולים שמסכנים את החתן והחוגגים".

שמואל יפת (צילום: מיכל חגירה)

הקלידן אבי דרור אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "עזבו רק שולחנות שמורמים כשהחתן עומד עליהם וכמעט תמיד הוא חוטף מכה בראש מאיזה מנורה מהתקרה כי הוא לא ממש רואה מה יש מעליו - התופעה שהכי מפחידה אותי ובגללה אני ממש מסתובב מהקלידים ולא רוצה לראות היא: 'המנוף' או ה'קרוסלה' או איך שלא קוראים לזה, וזה תמיד נראה כך: כמעט בכל אירוע יש בחור חזק שמרים מישהו על הכתפיים ומרים עוד מישהו מלפנים ומחזיק אותו עם הידיים ומתחיל להסתובב מהר, ממש מהר - מה שקורה שהבחור שרכוב על הכתפיים נשכב לאחור והבחור שמוחזק על הידיים גם נמתח ונהיה כמו פרופלור של מסוק שמסתובב מהר וזה סכנת נפשות של ממש.

"מספיק שאחד משני המעופפים עף, או שהבחור במרכז נופל או מאבד שיווי משקל, כל השלושה הזאת ממש עפה ומתרסקת על מה שהכי קרוב וכבר כמה פעמים זה אכן קרה, למרבה המזל בלי פציעות קשות (ממה שאני ראיתי) אבל עם מכות חזקות מאוד. הם פשוט צוברים תנופה מטורפת ועם סיבובים מהירים כשהכל תלוי בעצם בשיווי משקל של הבחור האמצעי, וגם של שני המעופפים כי אם אחד מהם מתנתק מיד הכל מתהפך.

"אני, עד היום, כשזה מתחיל בריקודים מסתובב אחורה ולא מסוגל לראות את זה מרוב פחד - בבקשה תפסיקו לעשות את זה יש עוד מלאא דרכים לשמח חתן וכלה!".

הקלידן ישראל סוסנה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו כתזמורת צריכים להפריד תמיד בין המצב והתחושה האישית שלנו, לדוגמא - אם יש לנו טירדה אישית לפני האירוע - החתן והמוזמנים לא ירגישו בשום לחץ.

"הדבר היחיד, אבל היחיד(!!!) שיכול עדיין להסיח את דעתי, זה הרגע הזה שבו מעלים את החתן (או הכלה) על שולחן, גם אם זו סיטואציה שחוזרת על עצמה כל ערב, עדיין דופק לי הלב בכל פעם מחדש ואני מחכה לרגע שהכל יסתיים בשלום".

הקלידן שמואל יפת אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "התופעה הזאת בכל פעם מחסירה פעימה מהלב, במקום להתרכז בנגינה אני מוצא את עצמי עוקב אחרי הרגליים של החתן לראות שהוא לא מפספס את הקצה של השולחן... או איזה חבר שהתעייף מלהחזיק בשולחן. לצערנו, עד היום אם היינו מבקשים להוריד את החתן, החברים היו מסתכלים עלינו כאל מחריבי שמחות, 'תזרמו' אמרו לנו... חבל שרק לאחר מקרה טראגי יתחילו לשמוע לנו.

"יש עוד מנהג שמעיפים את החתן אל על באמצעות מפת שולחן, וככל שזה יותר גבוה כך זה יותר מרשים, פעם אחת צפיתי בקרקס הזה, וביקשתי בעדינות להפסיק, לצערי באחת מן ההמראות, החתן נחת על הגב היישר לרצפה!! החתונה הושבתה לשעה שלימה, ועד היום החתן סובל מכאבים, לא תמיד חתן מרגיש בנוח לסרב.

"אני קורא לכל החברים המשמחים - הרמה על הכתפיים זה די והותר, לא צריך לחפש דרכים נוספות, ותבינו אותנו מהיום קיבלנו על עצמנו אחריות, ואל תכעסו עלינו אם פשוט נפסיק את השמחה, כי אנחנו פשוט רוצים שהיא תמשיך...".

הקלידן דביר כהן אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אני לא יכול לזכור את כמות הפעמים שעצרתי נגינה בשביל לצעוק לקהל הרוקדים: 'תיזהרו' - אני כבר חוויתי חתן שנפל, ופונה עם שבר פתוח מ'ארמונות חן' לבילנסון.

"זה אסון שיום חג הופך לכזה טראומתי. אין לי ספק שזה רק מרצון לשמח את החתן והכלה, אבל אנחנו חייבים לעשות סייגים. אני באמת מקבל על עצמי לעצור לגמרי את המוזיקה כל פעם שאני אראה חתן מורם על שולחן בצורה לא בטיחותית".

הזמר דוד חפצדי בשיחה עם 'כיכר השבת': "מבקש מכל החתנים היקרים החברים והמשפחה תפסיקו עם המנהג המטופש הזה שעולה לנו בנפשות, מדובר בדבר מסוכן ביותר שעד עכשיו בחסדי השם לא גבה נפשות".

הזמר והיוצר עמירן דביר אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מדובר בפעלול מאוד מסוכן. אני בחתונה שלי נפלתי יחד עם אחים שלי לאחר שהרימו אותנו שולחן, ניצלנו בנס. מאז כל פעם שמרימים חתן בחתונות אני מקבל פיק ברכיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר