יממה קריטית: אלפי חיילים רוסים עברו לעמדות תקיפה

עיניי העולם כולו נשואות לגבול אוקראינה-רוסיה, דיווחים בריטים מלמדים על כך שרוסיה מיקמה אלפי חיילים בעמדות תקיפה; ארה"ב העבירה את השגרירות והרסה ציוד אלקטרוני בשגרירות בקייב (עולם)

צבא רוסיה באימונים עם בלארוס, אתמול (צילום: צבא רוסיה)

העימות שעלול להתלקח למלחמה הרת אסון בין רוסיה לאוקראינה הולך ומתחמם, והיממה הקרובה (שלישי) הופכת להיות קריטית בנוגע להחלטת הרוסית האם לצאת להתקפה נגד שכנתה אוקראינה.

בזמן שמדינות רבות ובראשן ארצות הברית, העבירו את השגרירות מבירת קייב - אוקראינה, רוסיה, כך על פי דיווחים המגיעים מאנגליה, החלה למקם אלפי חיילים בסמוך לגבול עם אוקראינה.

על פי הדיווח, במהלך הלילה האחרון, כעשרת אלפים חיילים רוסים מ-14 גדודים שונים, עברו לעמדות התקפה סמוך לגבול עם אוקראינה.

זאת ועוד, על פי צילומי לווין אוויריים, נראה גם שם, כי הכוחות הרוסיים מתקדמים לקראת עמדת פלישה לאוקראינה. ובמקביל, רוסיה העבירה טילים עם טווח ארוך לשטחה של בלארוס, טילים שיוכלו להגיע למרחקים עמוקים יותר בתוך אוקראינה.

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי טען אמש, כי מהדיווחים שמגיעים לידו, רוסיה תתקוף ביום רביעי הקרוב. אלא שלאחר כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו על כך, זלנסקי טען כי הוא התלוצץ ואמר: "אנחנו נהפוך את היום הזה ליום אחדות, אני קורא לכל האזרחים ואנשי העסקים שעזבו את אוקראינה, לחזור אליה כדי להפגין אחדות".

צפו בתיעוד מהאימון הרוסי האחרון (צילום: צבא רוסיה)

בתוך כך, ארה"ב החליטה לפנות את השגרירות בקייב והורתה להרוס את ציוד המחשבים במקום, השגרירות הועברה באופן זמני לעיר לבוב שבמערב אוקראינה - מרחק של יותר מ-500 ק"מ מעיר הבירה קייב.

מזכיר המדינה האמריקני הסביר את העזיבה: "בגלל עלייה דרמטית בריכוז הכוחות הרוסיים בגבול, הצוות יעבור ללבוב, אנחנו עושים זאת מתוך דאגה לביטחון האישי של הצוות ועל פי ההערכות שלנו - של מה שראינו בשטח. על פי מה שנראה עכשיו אין סימן לרגיעה מצד רוסיה, ואין זה נראה שהרוסים מחפשים פתרון למשבר".

לצד המגעים הדיפלומטיים בניסיון להביא לרגיעה בין רוסיה לאוקראינה ומתוך רצון למנוע עימות צבאי בין המדינות, הגיע אתמול קנצלר גרמניה אולף שולץ לביקור רשמי בקייב בירת אוקראינה.

במהלך ביקורו כתב שולץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מבחינת גרמניה, הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה אינן ניתנות למשא ומתן." בהמשך איים ואמר כי "אם רוסיה תפר את השלמות הטריטוריאלית, אנחנו ושותפינו נדע מה לעשות".

דבריו של שולץ באים ברקע ביקורת כבדה נגדו ונגד מדינתו בטענה לתגובה מורככת מול רוסיה, זאת בשל המחיר הכלכלי שגרמניה עשויה לשלם במקרה של מלחמה.

כזכור, אתמול טען שגריר אוקראינה בבריטניה כי במסגרת המשא ומתן אוקראינה תסכים לוותר על חברות בברית נאט"ו. אולם כעבור זמן קצר בקייב הבהירו כי האפשרות לכניסה לבית מדינות נאט"ו הוא קו אדום ולא יסכימו לוותר עליו במסגרת משא ומתן מול רוסיה.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען ביממה האחרונה, כי לדעתו האפשרויות למשא ומתן מול אוקראינה "עדיין רחוקות מלהיות ממוצות".

בהמשך הערב כתב ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כי "תיתכן פלישה כבר ב-48 השעות הקרובות". מאוחר יותר כתב כי "אנחנו על פי תהום. עדיין יש זמן לנשיא פוטין לסגת לאחור".

"אנחנו קוראים לכולם לעסוק בדיאלוג, ואני קורא לממשלת רוסיה להימנע ממה שיכול להיות טעות הרת גורל עבורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר