מגזין כיכר

אחרי שבע שנות הקלטה - האם נמואל לא מאכזב?

בשבוע שעבר השיק הזמר והיוצר נמואל את אלבום הבכורה שלו - "אלף". מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, ישב להאזין לו וחזר כדי לספר לכם מה הוא חושב עליו (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
נמואל הרוש (צילום: יח"צ)

אם התגעגעתם למוזיקה החסידית הישנה והמהודקת, אבל רציתם לקבל אותה בסאונד של 2022, 'אלף' - האלבום החדש של 'נמואל' עושה את זה בצורה מושלמת ולא רק את זה.

נמואל הרוש, אחד הזמרים המובילים בתחום החתונות, עובד כבר שנים ארוכות על אלבום הבכורה המקורי שלו. הוא הוציא יותר מעשרה סינגלים אך לא כולם נכנסו אל האלבום. הוא כבר הראה לנו שיש לו יכולות גבוהות גם באולפן ההקלטות, בבחירת שירים ועיבודים מוקפדים במיוחד. האלבום החדש הוא זיקוק של מיטב היכולות של נמואל, הן בשירה והן בבחירת השירים וההפקה הפשוט מושלמת.

לא פחות מ-15 שירים מרכיבים את האלבום החדש, מספר גדול במיוחד עם אורך שמע של שעה, שבאורח פלא ללא נפילות כשרמת ההפקה והשירים גבוהה לכל אורך האלבום, כמו גם שירתו המצוינת של נמואל, אחד הקולות היותר יפים במוזיקה היהודית כיום, כשקול זה לא הכל ויש לצרף אליו גם את השליטה הקולית המצוינת של נמואל.

כדי להמחיש את הרבגוניות של האלבום אעבור על השירים הראשונים באלבום. האלבום נפתח בלהיט רוק חסידי "כי לא יטוש", בלחנו של נמואל עצמו (לא קשה לפספס את העובדה שדובר צרפתית הלחין אותו עם המלעיל והמלרע החינני של נמואל) ובעיבוד מפתיע וכיפי במיוחד של אלכס מיטלמן אותו אני מכיר מאולמות האירועים ופחות מעיבודי האולפן. מדובר בעיבוד מרשים שמשלב רוק חסידי עם רוק איצטדיונים ונגיעות סינטי עדכניות שמרימות את השיר.

מיד אחריו, נמואל מראה שמוזיקה חסידית היא רק אחד מהסגנונות בהם הוא שוחה והוא עובר ללהיט ישראלי עכשווי בלחנו ומילותיו של אלחנן אלחדד המעולה - 'עד אליך'. באופן כללי, אלחדד שכתב והלחין שלושה שירים באלבום, מראה ומזכיר לנו שוב כמה הוא יוצר מוכשר.

השיר השלישי הולך לעולם אחר לחלוטין - פופ עדכני וכיפי במיוחד בלחנו של מנדי ליפסקר - 'הרגל את עצמך', שיר קצבי ומרקיד במיוחד בעיבודו המשובח של אהרל'ה נחשוני. השיר משלב בין מקצבי פופ אלקטרוני ונגיעות מוזיקה בלקנית עם נשפנים. תענוג שפשוט יגרום לכם לקום מהכיסא ולצאת בריקודים שייתנו לכם חיים חדשים וימלאו אתכם בשמחה.

בשיר הרביעי חוזר נמואל שוב לסגנון החסידי הפעם בעיבודו המשובח של יואלי דיקמן, אחד העיבודים היפים שלו ששמעתי בתקופה האחרונה - "חיים" בלחנו של מוטי רוטלר. השיר משלב מוטיבים מהמוזיקה החסידית של פעם, הגיטרות החשמליות עם הדיסטורשן עם כלי הנשיפה והפתיח ה"גדול", אך שוב עם סאונד עכשווי.

חושב שהבנתם את הרעיון, כל שיר באלבום הולך לכיוון מעט שונה, אך עדיין ישנה תחושה של סאונד אחיד והומוגני שלא נופל בשום שלב וזה תענוג של ממש למאזין. הייתי מוותר על קטע הראפ בשיר 'אלוקים' או מביא ראפר אמיתי שיבצע אותו, אך מדובר בסופו של דבר בענין שולי למדי, גם מול השיר המצוין הזה.

בעיבודי האלבום מעורבים באמת מיטב היוצרים בתחום: אלי קליין ואיצי ברי, דוד איכילביץ', יואלי דיקמן, יוני אליאב, אלכס מיטלמן, אהרל'ה נחשוני, שי ברק, משה לאופר, דני אבידני, שמואל יפת ושמואל כהן. רשימת יוצרים שרק מראה את הגיוון המוזיקלי של האלבום שלמרות זאת נשמע כמו אלבום אחיד ולא אוסף פרוע של שירים. ייתכן וזו הסיבה שנמואל החליט לוותר על חלק מהסינגלים שהוציא במהלך השנים והם לא נכנסו בסופו של דבר לאלבום.

לסיכום, האלבום החדש של נמואל הוא אחד הדברים הטובים שקרו השנה למוזיקה היהודית, הן בגלל שפשוט כיף לשמוע אותו והן מבחינת הסטנדרט הגבוה של ההפקה שהוא מציב לתעשייה, כשאני כולי תקווה שאמנים נוספים ילמדו ממנו.

כבר עכשיו ניתן לספר, שבשבוע הבא יתארח נמואל בתוכניתי 'המבקר' ויספר על האלבום החדש והיצירה שלו.

• • •

ואסיים בפינת האהובים עליכם השבוע:

- במקום הראשון: יעקב שוואקי ולהקת 'יידיש' עם החידוש ל"לא יעבוד"

- במקום השני: מחרוזת השמחה של הראל טל ותזמורתו בה הוא מארח את הזמר והיוצר מוטי וייס

- במקום השלישי: מוטי אילוביץ' ו'ידידים' בגרסת הכיסוי לשירו של שולי רנד 'עוקר הרים' - 'ליל שישי'

  • להערות, הארות ומתכונים לאוזן המן עם פרג בטעם שוקולד: nl@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר