עם רופא צמוד

מסע החיזוק של ראש הישיבה בארה"ב • תיעוד

ראש הישיבה וחבר 'המועצת', הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי בן ה-93, יצא למסע חיזוק ומסר עשרות משאות חיזוק ושיעורי תורה, בשיקגו, לייקווד, וניו יורק, כשהמסר המרכזי היה: "עולם התורה הוא גוף אחד". צפו (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגרב"מ אזרחי, בארצות הברית (צילום: באדיבות המצלם)

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת "עטרת ישראל" הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, יצא למסע חיזוק ענק בארצות הברית, וביקר בשיקגו ניו-יורק וליקווד.

ראש הישיבה הישיש בן ה-93, כיתת רגליו כדי לחזק את לומדי התורה, ובמהלך עשרות משאות החזיוק והשיעורים התורנים - השתתפו עשרות אלפים בני תורה בארה"ב, לגרב"מ התלווה נאמן ביתו הרב יעקב גרוסברד וכן רופא צמוד לאורך כל המסע, עקב הרקע הרפואי - מהחודשים האחרונים.

בכל המשאות שב ראש הישיבה והדגיש את הדרישה והבקשה, על חובת בני התורה בימים אלו: "ברוך השם שזוכים אנו לראות בפריחה העצומה של תורה באמריקה בכל מקום ומקום, אולם חובתנו בעת הזאת היא עפע'ס באסער! קצת יותר! כפי שראינו בנס הפורים, אשר למרות שכבר היה בידם קבלת עול תורה - שהרי קיבלוה בהר סיני כאשר הרבש"ע כפה הר כגיגית - היו צריכים לעשות משהו יותר".

"ומהו היה הדבר? קיבלוה מאהבה, קיבלו על עצמם קבלה! התוספת הזו, דווקא היא גרמה לכל הנס העצום של פורים. מפה אנו לומדים שכל מה שאפשר וצריך לשנות את סדרי הבריאה, זה על ידי שעושים עוד תוספת, מרצון! אם עד היום למדתי כך שעות, אוסיף עוד מעט זמן, וכן בכל דבר: ביראת שמים, בדקדוק המצוות, בתפילה, במידות, במחשבה טובה. כל אחד יודע מה הקב"ה רוצה, כל אחד יודע מה עוד הוא צריך. בדיוק את הדבר הזה, נקבל על עצמנו, ובעז"ה נזכה לישועה אין לכל אחד בענייניו, ובוודאי לכל עולם התורה והעם היושב בציון, הזקוק כעת לחיזוק שעימו יבוא הנס בעז"ה".

בסיום השיעור בבית המדרש של ישיבת לייקווד, התייחס ראש הישיבה למצב בארה"ק ובדבריו אמר: "אף פעם לא היה מצב כזה - שיהודי רודף יהודי. המאורעות הללו מדברים בעיקר לבני התורה ולומדיה, והישיבות בכל העולם הינן גוף אחד! בגוף אחד, אין מי שאחראי יותר או פחות, אלא כל איבר ואיבר בגוף, אחראי לקיום ותיפקוד הגוף כולו. ואנו גוף אחד, גם כאשר עלינו להתייחס למצב הפוליטי בארה"ק. כשם שנס הפורים אירע בגלל התוספת של 'עד השתא בכפייה' -מאחר שכפה עליהם הר כגיגית - והשתא קיימו וקיבלו באהבה ומרצון, גם בימינו אנו, נוכח המאורעות, המגיפות והגזירות שהם רדיפת הדת, אשר מעולם לא היה כדבר הזה - גזירות של יהודים שרודפים יהודים - ניוושע בקבלה מאהבה. ולכן מבקשים שגם כאן, במקום מקודש זה, אשר כל המוני הלומדים כאן ב"ה לומדים טוב ועושים שטייגען, מבקשים אנו להוסיף עוד משהו אחד קטן בסימן עלייה. שכל אחד ייקח על עצמו קצת יותר תורה, קצת יותר דקדוק המצוות, קצת יותר מוסר, ובעז"ה הקב"ה יראה בקרוב להושיענו תשועת עולמים ובא לציון גואל במהרה בימינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר