כתבי אישום חמורים הוגשו

'הצמידו לקיר ואיימו ברצח': שרשרת בזיזת חרדים בירושלים

נגד שודדי חרדים ברחובות ירושלים הוגשו כתבי אישום חמורים • הם הצמידו קורבנות לקיר, תבעו את כספם ואיימו ברצח • הם בזזו סכומי כסף גדולים ואף נקטו באלימות בשעת ליל במרכז העיר (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ירושלים, בלילה (צילום: פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום חמורים כנגד בעז עמר ונחמן בכר, תושבי החשמונאים וישוב זרועה, ששדדו באלימות מספר צעירים חרדים לפני כשבועיים בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יפעת פנחסי-נבו, הנאשמים שדדו באלימות, במספר הזדמנויות, כסף ורכוש ממספר מתלוננים חרדים באזור שוק מחנה יהודה והתחנה המרכזית בשווי אלפי שקלים. באחד המקרים ניגשו לאחד הצעירים, הצמידו אותו לשער, חסמו אותו בגופם ואיימו עליו כי אם לא יביא להם כסף - הם יהרגו אותו.

המקרה הראשון, שעליו הוגשה תלונה על השניים, התרחש לפני כשבועיים סמוך לשעה אחת עשרה בלילה. השניים יצאו יחד עם שני חברים נוספים ממתחם שוק מחנה יהודה בירושלים לחניון השוק ברחוב הכי"ח בירושלים. באותה שעה, צעיר חרדי פסע גם הוא מכיון השוק. הקבוצה הקיפה אותו. אחד מהם עצר את הצעיר בדרכו ודרש ממנו למסור לו כסף, באמירה כי אם לא ימסור לו - יהרוג אותו.

כמו כן, אחד התוקפים הכניס את ידיו לכיסיו של הצעיר החרדי והוציא את ארנקו. או אז, הצטרף אליו חברו. הנאשמים לקחו את הארנק של החרדי ללא הסכמתו, פתחו את הארנק, ושפכו את תוכנו על הקרקע. משהבחינו כי בארנק סכום של 60 ₪ מזומן בלבד, שאלו את הצעיר היכן כל הכסף, וההוא השיב כי אין יותר כסף ברשותו. או אז, הורו הנאשמים לצעיר ללכת עימם לכספומט, להוציא 1,000 ₪ ולמסור להם את הכסף במקום. כמו כן, איימו עליו שאם לא יעשה כן, יהרגו אותו.

בשלב הזה הצליח הצעיר החרדי להימלט ופתח בריצה. בארנק שנלקח ממנו היה מלבד סכום הכסף הקטן גם כרטיס רב קו, כרטיס אשראי וכרטיס ישיבה.

מקרה נוסף, בהמשך אותו יום, אירע סמוך לשעת חצות. שני התוקפים איתרו קורבן נוסף, הפעם באיזור הדווידקה. הם פגשו בצעיר שעמד סמוך לשער בבניין ושוחח בטלפון נייד.

השניים התקרבו אליו, הצמידו אותו לשער. כשניסה להימלט חסמו בפניו את הדרך. אחד מהם לקח את מכשיר הטלפון מידיו. הם שאלו אותו אם יש ברשותו כסף. כשהשיב להם שלא, איימו עליו שיביא להם כסף - ולא יהרגו אותו. הצעיר הוציא את הארנק ומסר להם אותו. היו בו 300 דולר ו-900 שקל. הם לקחו אותם.

מקרה שלישי אירע באותו ערב, סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. שם היה זה כבר אחרי חצות. הם ניגשו לצעיר, תפסו אותו בכתפיו והצמידו אותו לקיר בפינת הרחוב. הם איימו עליו כי יש ברשותם סכינים וכי אל לו להתחכם. הם דרשו ממנו כסף, ולקחו ממנו את כל השטרות שהיו ברשותו - כאלף שקלים, חלקם בדולרים וחלקם בשקלים.

הכתב האישום, בהם מיוחס לנאשמים ביצוע עבירות של שוד בנסיבות מחמירות וסחיטה באיומים, פורטו המעשים הקשים שביצעו כנגד צעירים חרדים. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר