משבר חדש

בליץ מבוכות: הקואליציה הפסידה בשלוש הצבעות

המפלגה הערבית בקואליציה שוב עושה שרירים. ברע"מ מחו על העברת חוק האזרחות ועל עיכוד הטבות לבדואים וגרמו לשרשרת מבוכות בקואליציה, בהצבעות היום במליאה (כנסת)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת, היום (צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)

האופוזיציה גברה היום (רביעי) על הקואליציה והעבירה שלוש הצעות חוק, של ש"ס ויהדות התורה, זאת בעקבות המשבר הקואליציוני עם רע"מ, שהודיעה שלא תצביע עם הקואליציה עד הודעה חדשה, בשל אישור חוק האזרחות.

הצעת החוק הראשונה שאושרה היא של חברי הכנסת יעקב מרגי וינון אזולאי הדורשת לחייב גופים ציבוריים לתת מענה אנושי לאזרח ותיק בסמוך לאחר זיהוי ראשוני.

ההצעה השנייה הצעת חוק להגנת הצרכן של חבר הכנסת ישראל אייכלר, הקוראת לתקן את החוק להגנת הצרכן, ולאסור על גביית תוספת לסכום התשלום בשל פריסת תשלום בעסקה מתמשכת, לרבות על גביית הפרשי הצמדה או ריבית.

ההצעה השלישית היא של חבר הכנסת יצחק פינדרוס, הקוראת להכיר בעבודה מהבית לצורכי מס הכנסה, ולתקן את החוק הנוכחי.

בנוסף לשלוש המפלות הללו, הקואליציה לא העלתה היום להצבעה אף חוק בשל הודעת רע"מ כי איננה מחויבת, זאת בשל קידום חוק האזרחות ודחיית הצעת חוק למתן הטבות מס גם ליישובים בדואים לא מוכרים בנגב.

עד להשגת הבנות עם הסיעה, החליטו חברי הקואליציה להצביע במשותף נגד הצעות של האופוזיציה במטרה להפילה. יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, עדכנה היום את ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בניסיונות ההידברות עם רע"מ, והשניים צפויים לנסות להשיג הבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר