באזור הנפיץ

בארבעה ימים: 16 חברי כנסת הגיעו לבן גביר

בכיר הליכוד אדלשטיין, יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' וח"כ שיקלי הם רק חלק מהח"כים שכבר היו בלשכה הפרלמנטרית של בן גביר, שהוקמה בעקבות שריפת בית יהודי (חדשות, ארץ)

רפאל כהן וחיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באדר א' תשפ"ב | 16.02.22
בן גביר ואדלשטיין, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בין המשברים בקואליציה לביקורת על התוכנית הכלכלית של שר האוצר אביגדור ליברמן, הקמת הלשכה הפרלמנטרית של איתמר בן גביר בשכונת שייח' ג'ארח, או שמעון הצדיק - תלוי את מי שואלים, הפכה לאחד האירועים הפוליטיים המרכזיים השבוע.

בשונה מהפעם שעברה בה בן גביר הגיע לשכונה, שאח"כ התדרדרה עד כדי מבצע "שומר החומות" בימיו האחרונים של בנימין נתניהו כראש הממשלה, שם היה חבר הכנסת מטעם הציונות הדתית כמעט בודד במערכה, הפעם הוא זוכה לגיבוי רחב ממפלגות הימין באופוזיציה.

חברי כנסת, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עד הערב (רביעי) הגיעו ללשכתו 16 חברי כנסת, כאשר החלוקה היא כזו:

מהליכוד הגיעו: יולי אדלשטיין, המתיימר להיות יו"ר המפלגה הבא, אמיר אוחנה, יואב קיש, שלמה קרעי, יואב גלנט, מיקי זוהר, גדי יברקן, קטי שטרית, גלית דיסטל אטבריאן ומאי גולן.

מהציונות הדתית הגיעו כלל חברי הכנסת: בצלאל סמוטריץ', אורית סטרוק, שמחה רוטמן, אבי מעוז ואופיר סופר. בנוסף להם הגיע גם הח"כ הפורש מימינה, עמיחי שיקלי, וכן יו"ר מועצת שומרון, יוסי דגן, שהגיע לתמוך.

בינתיים טרם הגיעו חברי כנסת מש"ס או מיהדות התורה, אבל בסביבת בן גביר אומרים כי שני חברי כנסת מש"ס כבר הבטיחו שיגיעו, ונקבו בשמותם: משה ארבל ויוסי טייב.

הערב הגיעה למקום שדולת ארץ ישראל בכנסת, שלדברי מייסדיה "קיימה כינוס חירום מיוחד בשל המציאות הבלתי נסבלת במסגרתה תושבי השכונה מופקרים ביטחונית וסובלים מאיומים יום יומיים עד כדי סכנת חיים".

אחד מראשי השדולה, יואב קיש, אמר: "באנו לירושלים לשמעון הצדיק מסיבה פשוטה - לשמור על הביטחון האישי של היהודים בירושלים. המשטרה והממשלה מוותרים על הריבונות והביטחון בירושלים, ואנחנו אומרים להם עד כאן! לא ניתן להפקיר את ביטחון היהודים בגלל מנסור עבאס. אנחנו דורשים לשים כאן נקודת משטרה שתגן על חיי התושבים".

אורית סטרוק, גם היא ראש השדולה, הוסיפה: "שדולת ארץ ישראל תוודא שיהודים יוכלו לחיות בירושלים בירת ישראל בבטחה ושמדינת ישראל לא תיכנע לטרור. להתלקחות שנפתלי בנט חושש ממנה יש פתרון קל, פשוט, זול, יעיל וידוע לכל: להציב שני שוטרים במקום בו אנחנו יושבים עכשיו. כל רגע שהפתרון הזה לא מיושם זו כניעה לטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר